beantwoord

Hoe moet je uitchecken voor je de grens over gaat?

  • 29 June 2014
  • 6 reacties
  • 2940 Bekeken

Ik kom uit Leeuwarden en ga binnenkort met vrienden naar een festival in België. In België zelf kunnen we gratis reizen met onze festivaltickets. Maar mijn vraag is dan hoe je uitcheckt voordat je de grens over gaat. Het lijkt mij logisch om van Leeuwarden naar Rotterdam te reizen en van daar uit via Rozendaal over de grens te gaan. Maar moet je dan eerst in Rozendaal uitstappen en uitchecken en dan een volgende trein pakken? Of kun je in Rotterdam al uitchecken en dit stukje zo reizen?
icon

Beste antwoord door Hertog 29 June 2014, 15:00

Bekijk origineel

6 reacties

Let even goed op vanaf waar je Belgische ticket geldig is: Het kan zijn dat dat niet vanaf de grens is, maar alleen tussen Belgische treinstations. In dat geval heb je dus geen aanvullend kaartje nodig tot de grens, maar tot een Belgisch treinstation.
Het makkelijkst is om een e-ticket aan te schaffen vanaf jouw station van vertrek in Nederland (vermoedelijk Leeuwarden) tot aan het station van aankomst in België.
Niks geen gedoe met in- en uitchecken in Nederland en aanvullende kaartjes vanaf Roosendaal naar je bestemming in België.
En mocht je in Nederland ook nog met korting mogen reizen, dan kun je dat gewoon aangeven en wordt daar met de prijsbepaling gewoon rekening mee gehouden.
Let er wel op dat als je met korting reist je wel dat abonnement bij je moet hebben om dat aan te kunnen tonen. Echter in deze constructie NIET inchecken. Je hebt immers al een vervoerbewijs van Leeuwarden naar België en bij inchecken zou je dubbel betalen.

Op de website van NS International kun je zo'n e-ticket bestellen.
Je krijgt het dan per e-mail toegestuurd en hoeft het alleen nog maar zelf uit te printen.
Dat A4-tje is dan je vervoerbewijs voor het gehele traject.
Oke dankjullie wel!
Alleen nog de vraag of dit dan ook in combinatie kan met een aanbiedingsdagkaart, van bv de hema. Deze is natuurlijk alleen geldig binnen Nederland, kun je dit ook doorgeven bij een eticket?
Reputatie 4
Badge
Oke dankjullie wel!
Alleen nog de vraag of dit dan ook in combinatie kan met een aanbiedingsdagkaart, van bv de hema. Deze is natuurlijk alleen geldig binnen Nederland, kun je dit ook doorgeven bij een eticket?


Ja. Je geeft aan dat je gratis reist binnen Nederland. Bij controle van je internationale kaartje laat je ook het e-ticket zien.
Oke dankjullie wel!
Alleen nog de vraag of dit dan ook in combinatie kan met een aanbiedingsdagkaart, van bv de hema. Deze is natuurlijk alleen geldig binnen Nederland, kun je dit ook doorgeven bij een eticket?


Ja. Je geeft aan dat je gratis reist binnen Nederland. Bij controle van je internationale kaartje laat je ook het e-ticket zien.
Daarvoor zou ik wel even goed de voorwaarden lezen van die aanbiedingskaart. Het gaat er dan om of je hem 1) zonder in- en uitchecken mag gebruiken om een e-ticket met 100% korting in Nederland te gebruiken en 2) of de aanbiedingskaart geldig is tussen Roosendaal en Roosendaal-grens.
Je kunt inderdaad het beste een e-ticket aanschaffen via NS International. In de bestelprocedure kun je aangeven of je korting of vrij reizen hebt op het Nederlandse en/of Belgische traject. Veel plezier gewenst op het festival!

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige producten'.

Reageer