beantwoord

Hoe neem ik mijn fiets mee tussen Utrecht en Zwolle?

• 20 maart 2019
  • 11 reacties
  • 211 Bekeken

Er rijden alleen oude sprinters tussen Utrecht en Zwolle. Hoe neem ik nu mijn zware ekectrische fiets mee? Ik ben niet in staat hem de trein in te tillen.
Henrieke52
icon

Beste antwoord door Jeroen 20 maart 2019, 09:51

Er hebben nog helemaal geen nieuwe sprinters gereden op deze lijn, wat er recent heeft gereden is een SGM trein met sandite en soms rijdt er een SLT op dit traject als vervanger van de DDAR welke er nu rijdt.

Medio dit jaar zal er wel de splinternieuwe SNG gaan rijden met lage instap.

Maar als u met een fiets wilt reizen welke te zwaar voor u is om te tillen zult u dit zelf moeten oplossen. We kunnen vanuit de NS niet alles faciliteten op de stations.
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo Henrieke52 en welkom bij de NS Community.

Een reizigers is normaliter zelf verantwoordelijk voor het (kunnen) meenemen van zijn bagage. In jouw geval dien je dus zelf je fiets in de trein te plaatsen, of hulp te krijgen van andere reizigers. NS heeft hier geen oplossing voor. Er rijden, zoals je inmiddels weet, op een aantal trajecten gelijkvloerse sprinters waardoor je zo naar binnen kunt rijden maar op jouw traject is hier nog geen sprake van. Ik zie dat er hierboven al een aantal keer is aangegeven dat je een andere reiziger kunt vragen voor hulp. Kom je er zo verder uit?
Dankjewel Momo voor je duidelijke uitleg. Niet iedereen kent NS jargon.
Reputatie 7
Badge +3
SLT is een nieuwere sprinter met gelijkvloerse instap, DDAR en DDZ zijn dubbeldekkers die geen gelijkvloerse instap hebben.

SNG is de allernieuwste sprinter (dus nog nieuwer dan wat er tot nu wel eens reed op deze lijn) en deze rijdt nu op 2 lijnen in de Randstad maar dit wordt in de loop van het jaar uitgebreid. Deze hebben ook een gelijkvloerse instap waarmee u makkelijk de fiets de trein in kan rijden.

Een foto zegt misschien nog meer

Reputatie 7
Badge +3
@Henrieke52
In gewoon Nederlands: wat U nieuwe sprinters noemt zijn helemaal geen nieuwe sprinters.
En nu in gewoon Nederlands?
Reputatie 7
Badge +3
Af en toe rijdt er eens een SLT op deze lijn maar de planning is DDAR en DDZ.
Maar vanaf juni zou hier wel (deels) de nieuwste sprinter SNG met gelijkvloerse instap gaan rijden.
Badge
Er hebben nog helemaal geen nieuwe sprinters gereden op deze lijn, wat er recent heeft gereden is een SGM trein met sandite en soms rijdt er een SLT op dit traject als vervanger van de DDAR welke er nu rijdt.

Medio dit jaar zal er wel de splinternieuwe SNG gaan rijden met lage instap.

Maar als u met een fiets wilt reizen welke te zwaar voor u is om te tillen zult u dit zelf moeten oplossen. We kunnen vanuit de NS niet alles faciliteten op de stations.
Alle nieuwe sprinters zijn van deze lijn gehaald. 😏
Het is ongelijk verdeeld. Ik zie een klacht dat er maar 2 nieuwe sprinters per uur rijden tussen Utrecht en Woerden (?) . Tussen Utrecht en Zwolle niet één.
Medereizigers vragen kan, maar is natuurlijk geen oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
U bent inderdaad afhankelijk van welwillende mensen die dat even voor u doen. Doorgaans is dat echt het geval als ze zien dat het nodig is of als u het even vraagt. Er zijn hier geen procedures voor. Overigens zag ik op deze lijn wel degelijk sprinters met een lage instap, maar dat kan veranderd zijn. Ik zie momenteel ook vooral gele dubbeldekkers van het oude type.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, 't duurt nog even voor alle treinen een gelijkvloerse instap hebben. Wellicht kunt u een medereiziger vragen even te helpen?

Reageer