beantwoord

Hoe vind ik welk email adres gekoppeld is aan mijn ov kaart?

• 6 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 714 Bekeken

ik probeer mijn ov kaart te koppelen aan mijn account. om een kaartservice code aan te vragen vul ik mijn email adres is maar hij zegt elke keer dat mijn email adres niet de email is die bekend is bij ns en zegt dat ik of het bekende email-adres in moet vullen of mijn ov kaart aan moet bieden bij een automaat en dat er dan een email gestuurd zal worden naar het nieuwe email adres. dat heb ik geprobeerd maar ik krijg geen email op het nieuw opgegeven email-adres. hoe kan ik vinden welk adres bij de ns bekend is? of hoe kan ik wel een kaartservicecode krijgen op mijn nieuwe email adres?
bij voorbaat dank.
Jesse
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 6 oktober 2014, 19:06

Welkom Jesse! Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Je topic heb ik naar overige producten verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Ik kan het beste even met je mee gaan kijken, want dan zijn je NAW-gegevens waarschijnlijk gekoppeld aan het verkeerde e-mailadres. Zou je mij je NAW-gegevens en e-mailadres(sen) kunnen sturen in een privébericht? Dan ga ik je hiermee helpen.
Bekijk origineel

4 reacties

Welkom Jesse! Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Je topic heb ik naar overige producten verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Ik kan het beste even met je mee gaan kijken, want dan zijn je NAW-gegevens waarschijnlijk gekoppeld aan het verkeerde e-mailadres. Zou je mij je NAW-gegevens en e-mailadres(sen) kunnen sturen in een privébericht? Dan ga ik je hiermee helpen.

Geachte meneer/ mevrouw 

naar aanleiding van het feit dat NS de meereiskorting van 40% heeft stop gezet heb ik telefonisch contact gehad met een van de medewerkers van de klantenservice van NS

deze mevrouw heeft het abonnement stopgezet en ik heb het geld inmiddels retour gekregen 

echter speelt nu de volgende situatie 

enkele weken geleden heb ik een mail ontvangen van u waarin staat dat ik het geld terug zou krijgen gestort welke nog op mijn ov kaart stond

het gaat om een bedrag van € 7,92

kuny u me zeggen hoelang het duurt voor het geld weer op mijn rekening staat?

in afwachting op uw antwoord, verblijf ik 

met vriendelijke groet 

mevr P Vaessen 

Hoi Petra. Welkom bij de Community.

Het saldo dat op de OV-chipkaart staat zal niet door NS worden teruggestort. Dit zal worden gedaan door Klantenservice OV-chipkaart. Het saldo is vaak binnen twee weken teruggestort.

Indien je bent overgestapt naar NS Flex zal het resterende saldo op de eerstvolgende factuur worden verrekend met eventuele reiskosten.

Badge +3

Ho stop!

Bij het beëindigen van een abonnement (stopzetten via de klantenservice) gebeurt er niets met het saldo, dat blijft gewoon op de kaart staan en kan je gewoon verder mee reizen, of terug halen bij een balie. TLS/OV-chipkaart komt daar niet aan te pas, dat is alleen als je kaart verloopt.

Als er een mail over saldo gestuurd is dan gaat het dus om een overstap naar NS Flex (door jezelf of via de klantenservice). Dan krijg je het saldo na een maand terug, via je maandelijkse factuur.

Abonnementsgeld krijg je wel meteen terug, zodra je de beëindiging/overstap bevestigd hebt bij een ophaalpunt.

Je kunt dit eenvoudig controleren door je kaartgegevens in te vullen op https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/saldochecker.htm Staat daar € 0,00 dan is het goed.

Via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm kan je nog veel meer zien (zoals je oude abonnement e.d.), maar dan moet je ingelogd zijn en je kaart gekoppeld hebben. Reizen op Rekening NS (trein en bus tram metro) is samen NS Flex.

Op je startpagina van Mijn NS zou ook een negatief bedrag moeten staan bij kosten huidige periode (als je niet gereisd hebt), maar dat tellertje klopt niet altijd. In je Reishistorie zou de teruggave van het saldo al wel moeten staan (Klanten Service met een negatief bedrag, in jouw geval € -7,92).

Reageer