beantwoord

Hoe vraag ik geld terug als door storing de keuzedag niet geladen wordt?

• 19 september 2019
  • 29 reacties
  • 700 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 3
Zonder storing was er geen probleem geweest. Mevrouw heeft de instructies van NS opgevolgd en heeft van NS een toezegging gekregen. De term coulance is dan sowieso niet op zijn plaats.

Het is onplezierig om te vernemen dat je een vergoeding waar je recht op hebt moet zien als een gunst. Dit terwijl je geen enkele blaam treft.

Excuses voor de ondervonden overlast lijken mij in dergelijke gevallen daarentegen wel op hun plaats.
Badge +3
Voor zaken die je niet zelf veroorzaakt hebt (de storing bij TLS/OV-chip m.b.t. ophalen van bestellingen) zijn geen excuses nodig vind ik.

Vergoeding uiteraard wél, en dat is dus gedaan.

En coulance is inderdaad het verkeerde woord, dat moet gewoon compensatie zijn dus.
Reputatie 3
Wie excuses aanbiedt is mij eigenlijk om het even. Maar omdat NS de keuzedagen levert lijkt NS mij de aangewezene om dat te doen.

Meer dan het uitblijven van excuses acht ik echter het gebruik van de term coulance storend.
Het betreft een terechte vergoeding van de gemaakte kosten vanwege het deels niet kunnen gebruiken van de keuzedag i.v.m. een storing. Zoals ook toegezegd.
Van compensatie zou je kunnen spreken bij een aanvullende vergoeding voor de ondervonden overlast.
Badge +3
Van compensatie zou je kunnen spreken bij een aanvullende vergoeding voor de ondervonden overlast.
Als je 'aanvullende' weg laat en van 'ondervonden overlast' gewoon kosten maakt dan hebben we het over hetzelfde😅

Reageer