beantwoord

Hoe weet NS mijn eindstation bij 'vergeten uit te checken'?

• 5 maart 2019
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb van NS heel netjes een e-mail ontvangen dat ik vergeten ben om uit te checken op Amsterdam Centraal. Klasse!

Nu is mijn vraag:
Hoe weten zij dat ik ben vergeten uit te checken op Amsterdam Centraal?

Natuurlijk kunnen ze kijken naar mijn reishistorie. Ik reis regelmatig naar Amsterdam Centraal.
Óf ze kijken of ik een overstap heb gemaakt op Amsterdam Centraal.
Maar dit zou kunnen betekenen dat ik een ritje naar Maastricht kan maken, daar bewust niet uitcheck, om vervolgens een e-mail te krijgen van NS met 'u bent vergeten uit te checken op Amsterdam Centraal'. Zo heb ik een ritje naar Maastricht voor de prijs van een ritje naar Amsterdam. Een stuk goedkoper dus.

Iemand daar een antwoord op?
icon

Beste antwoord door Thom 5 maart 2019, 10:11

Als u al te vaak vergeet uit te checken of in dit geval 'vergeet', wordt uw kaart geblokkeerd. Een paar keer wordt door de vingers gezien, omdat iedereen dat wel eens kan overkomen. Het is hoe dan ook het niet betalen van het juiste bedrag voor uw reis. Het is juist dat de computer een inschatting maakt op basis van uw reisgedrag. De meeste mensen reizen vanaf hun woonplaats heen en terug tussen een of meer bestemmingen.
In dt geval: U gaat vanuit Maastricht ook weer terug, dan is het voor de computer helder waar u naar toe bent gegaan en hij zal dat invullen, dan wel voorstellen.

U heeft bij het aangaan van uw contract met NS zichzelf verplicht om bij het reizen in- en uit te checken. 'Vergeten uit te checken' kan ook een eufemisme zijn en is het helaas maar al te vaak.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u al te vaak vergeet uit te checken of in dit geval 'vergeet', wordt uw kaart geblokkeerd. Een paar keer wordt door de vingers gezien, omdat iedereen dat wel eens kan overkomen. Het is hoe dan ook het niet betalen van het juiste bedrag voor uw reis. Het is juist dat de computer een inschatting maakt op basis van uw reisgedrag. De meeste mensen reizen vanaf hun woonplaats heen en terug tussen een of meer bestemmingen.
In dt geval: U gaat vanuit Maastricht ook weer terug, dan is het voor de computer helder waar u naar toe bent gegaan en hij zal dat invullen, dan wel voorstellen.

U heeft bij het aangaan van uw contract met NS zichzelf verplicht om bij het reizen in- en uit te checken. 'Vergeten uit te checken' kan ook een eufemisme zijn en is het helaas maar al te vaak.
Hi Thom,

Ah dankjewel voor je reactie. Dat klinkt logisch!
Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om dat te gaan doen, ik vroeg me gewoon af of het systeem fraudegevoelig was. Just 'checking' 😉

Groetjes,
Nadia

Reageer