beantwoord

Hoe werkt het activeren mijn Mijn NS?

• 18 februari 2014
  • 6 reacties
  • 653 Bekeken

Dit lukt mij niet als ik op de opgegeven code druk gebeurt er niets, hoe kan dit en wat moet ik verder doen om mijn account te activeren?
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 februari 2014, 02:01

Dit lukt mij niet als ik op de opgegeven code druk gebeurt er niets, hoe kan dit en wat moet ik verder doen om mijn account te activeren?

Beste Herman,

Die code (zoals jij dat noemt) in de e-mail die jij ontvangen hebt is een link naar een bepaalde website van NS.
Die link (code) zal - normaal gesproken - blauw en onderstreept zijn.
Als je die met de muis aanklikt zou jouw internet browser (Internet Explorer, Firefox of Chrome) vanzelf moeten opstarten; die hele "code" komt dan vanzelf in het adresveld van jouw browser te staan, die dan via internet verbinding gaat maken.

Soms komt het voor dat bij het aanklikken van een link de internet browser niet vanzelf opstart.
In dat geval zal je het nodige handmatig moeten doen.

Dat gaat als volgt:

Ten eerste moet je jouw internet browser zelf opstarten.
De link die in de e-mail staat ga je vervolgens markeren en met de rechter muisknop geef je vervolgens de opdracht "kopieëren".
Je gaat dan terug naar de browser, opent een nieuw venster en in het adresveld daarvan zet je de muiscursor en daarna klik je op de rechtermuisknop en vervolgens op "plakken".
Als alles goed is komt dan die link uit die e-mail in dat adresveld te staan.
Even op "enter" drukken en - als het goed is - krijg je verbinding met die pagina op de NS website waar je jouw account moet activeren.

Succes.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Beste Herman,

Welkom op het NS forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Ook heb ik de titel wat aangepast, zodat leden met een eventuele zelfde vraag deze makkelijk kunnen vinden.
Je ontvangt inderdaad een activeringsmail met een link. Wat voor melding geeft je pc aan als je daarop klikt?

Vriendelijke groet,

Leny
Bij codes gaat het vaak mis doordat de O door de gebruiker vaak verward wordt met 0 of S met 5. Hou er ook rekening mee dat codes vaak hoofdlettergevoelig zijn. Biedt dit alles geen soelaas dan zou ik je toch aanraden even contact op te nemen met Klantenservice.
Bij codes gaat het vaak mis doordat de O door de gebruiker vaak verward wordt met 0 of S met 5. Hou er ook rekening mee dat codes vaak hoofdlettergevoelig zijn. Biedt dit alles geen soelaas dan zou ik je toch aanraden even contact op te nemen met Klantenservice.

In de e-mail staat een link, Bart. Die hoef je doorgaans alleen maar aan te klikken.
In het incidentele geval dat de browser niet opstart kun je de link altijd met "knippen en plakken" in het adresveld van de browser zetten.
Niks geen gedoe van (lange) adressen overtikken, met alle risico's op fouten.

Beste Herman,

Die code (zoals jij dat noemt) in de e-mail die jij ontvangen hebt is een link naar een bepaalde website van NS.
Die link (code) zal - normaal gesproken - blauw en onderstreept zijn.
Als je die met de muis aanklikt zou jouw internet browser (Internet Explorer, Firefox of Chrome) vanzelf moeten opstarten; die hele "code" komt dan vanzelf in het adresveld van jouw browser te staan, die dan via internet verbinding gaat maken.

Soms komt het voor dat bij het aanklikken van een link de internet browser niet vanzelf opstart.
In dat geval zal je het nodige handmatig moeten doen.

Dat gaat als volgt:

Ten eerste moet je jouw internet browser zelf opstarten.
De link die in de e-mail staat ga je vervolgens markeren en met de rechter muisknop geef je vervolgens de opdracht "kopieëren".
Je gaat dan terug naar de browser, opent een nieuw venster en in het adresveld daarvan zet je de muiscursor en daarna klik je op de rechtermuisknop en vervolgens op "plakken".
Als alles goed is komt dan die link uit die e-mail in dat adresveld te staan.
Even op "enter" drukken en - als het goed is - krijg je verbinding met die pagina op de NS website waar je jouw account moet activeren.

Succes.
Ik was even op het verkeerde been gezet door het gebruik van de term code, dacht aan de kaartservicecode die je wel moet invoeren in mijn ns maar ik zie dat het inderdaad om een activeringslink gaat. Da' inderdaad andere koek.
Hallo Herman,

Is het inmiddels gelukt om je Mijn NS-account te activeren naar aanleiding van de antwoorden die hierboven zijn gegeven?

Vriendelijke groet,
Ramon

Reageer