beantwoord

Hoe wordt een dagkaart gecontroleerd

• 6 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 254 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een dagkaart gekocht en ik vroeg me af. Hoe wordt een dagkaart door de condocteur gecontroleerd want het is van papier en geen ov.
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 6 augustus 2016, 18:16

@dresco E-tickets (dus ook de bedoelde dagkaart) worden gecontroleerd door middel van de QR-code op de tickets (dezen worden gescand) en de gegevens op de kaartjes. Ik hoop uw vraag beantwoord te hebben.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge
@dresco E-tickets (dus ook de bedoelde dagkaart) worden gecontroleerd door middel van de QR-code op de tickets (dezen worden gescand) en de gegevens op de kaartjes. Ik hoop uw vraag beantwoord te hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Even als aanvulling op Groene Ruiter: Als het een klein kartonnen dagkaartje is, zit er een chip in, die de conducteur gewoon kan uitlezen. U moet daar ook mee in- en uitchecken.
Reputatie 7
Scannen + echtheidskenmerken + identiteitsbewijs voor een E-ticket.
Hallo dresco, welkom op het Serviceforum.
Ter aanvulling op de gegeven antwoorden. In de papieren E-tickets wordt soms ook een knipje gezet, dit als bewijs dat deze gecontroleerd is.
Reputatie 5
Badge
@Miriam NS Zoveel Conducteurs zie ik niet meer met een tang. 😞
Jammer, we zien het nog wel gebeuren. Of een stempel of een knipje.
Reputatie 7
De echte conducteurs hebben hem natuurlijk nog steeds he, haha ;)

Reputatie 5
Badge
@Slidestops De stempels horen gewoon bij het OV ondanks de chipkaart. 😉 Mooie foto trouwens. c:
In Duitsland moeten ze een flink apparaat meezeulen met een tang er ook nog bij. Misschien iets ipv de huidige controleaparatuur. 😛

Reageer