beantwoord

Hoe zit het met de toeslag?

• 5 August 2014
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje.
Ik ga a.s donderdag (7-8-2014) vanuit Etten-leur naar Schiphol met de trein.
Ik heb hiervoor NS groepsretour kaartjes besteld via de site.
Nou was ik aan het kijken hoe ik het beste kan reizen en zag dat je bij sommige toeslag moet betalen.
Voor de heenweg had ik er een gevonden waar dit volgens mijn niet nodig was tenminste er staat wel achter intercity direct?:
9.30 station Etten-leur spoor 1 richting Zwolle
9.38 station Breda spoor 3

9.57 station Breda spoor 8 richting Amsterdam Centraal Intercity direct
10.50 station Schiphol spoor 3
Maar nu was ik voor de terugreis aan het kijken en kan ik er geen vinden die hier op lijkt.
Ik keek toen weer even bij de heenreis hoe het zat en daar stond deze nu ook niet meer bij.
Nu weet ik niet meer hoe het zit.
Dus wie kan me helpen.
En wat is anders de beste en snelste route heen en terug (het liefst zonder toeslag).

Dankjewel!

Groetjes,
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 August 2014, 22:32

Bekijk origineel

5 reacties

Als je met de Intercity Direct reist tussen Rotterdam en Schiphol ben je toeslag verschuldigd (dus ook voor de door jou genoemde reis). Reis je met een normale Intercity, dan betaal je geen toeslag, maar doe je wel langer over de rit.

Als je in de reisplanner op ns.nl klikt op 'meer opties' en vervolgens 'Toon hogesnelheidstreinen' uitschakelt, krijg je een reisadvies zonder Intercity Direct. Waarschijnlijk krijg je dan een advies waarbij je van Etten-leur naar Den-Bosch reist en vanaf daar rechtstreeks naar Schiphol.
Als je met de Intercity Direct reist tussen Rotterdam en Schiphol ben je toeslag verschuldigd. Reis je met een normale Intercity, dan betaal je geen toeslag, maar doe je wel langer over de rit.
Dus ook voor de heenreis die ik heb genoteerd moet ik toeslag betalen?
Ja, dan reis je vanaf Rotterdam naar Schiphol in de Intercity Direct en ben je toeslag verschuldigd. Daarin zijn bij een normale dienstregeling geen uitzonderingen.

Let er overigens op dat, indien je rond 10:50 op Schiphol MOET zijn, en je geen gebruik maakt van de Intercity Direct je wellicht voor 9:00 moet vertrekken. Dan is de groepsretour echter nog niet geldig.

Als je toch besluit met de Intercity Direct te reizen en je daarvoor vooraf geen toeslagkaartje aanschaft, zal die je in de trein worden verkocht voor 10 euro.
Ja, dan reis je vanaf Rotterdam naar Schiphol in de Intercity Direct en ben je toeslag verschuldigd. Daarin zijn bij een normale dienstregeling geen uitzonderingen.

Let er overigens op dat, indien je rond 10:50 op Schiphol MOET zijn, en je geen gebruik maakt van de Intercity Direct je wellicht voor 9:00 moet vertrekken. Dan is de groepsretour echter nog niet geldig.

Als je toch besluit met de Intercity Direct te reizen en je daarvoor vooraf geen toeslagkaartje aanschaft, zal die je in de trein worden verkocht voor 10 euro.

Oke dankjewel ! heb er nu een dat ik om 9.00 vertrek en er om 10.59 ben 🙂
Die had ik ook gezien. Goede reis alvast!

Reageer