beantwoord

Hoe zit het met kinderkorting?

• 23 juli 2014
  • 3 reacties
  • 2663 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Mijn dochtertje en ik hebben allebei zeer recent een persoonlijke ov chipkaart gekocht. Maar nu zijn we vorige week met de NS gereisd en we betalen allebei hetzelfde?! Normaal met het papieren kaartje kocht ik voor haar een railrunner was ik goedkoper uit hoe zit dat? Had ik voor haar beter dan maar geen ov chipkaart kunnen kopen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 juli 2014, 13:17

Bij reizen bij NS krijgt uw dochter niet automatisch leeftijdskorting. U moet voor haar nog altijd een Railrunner kopen. Deze kunt u bij een kaartautomaat kopen als eenmalige OV-chipkaart, maar ook als product voor op de OV-chipkaart van uw dochtertje.

Als u regelmatig met uw dochtertje reist, kunt u Kids Vrij aanschaffen. Voor 15 euro per jaar reist uw dochtertje dan altijd gratis met u mee. Als u zelf een nieuw abonnement hebt, zoals Dal Voordeel, dan is Kids Vrij zelfs gratis (voor maximaal drie kinderen).

Dat u voor haar een persoonlijke OV-chipkaart gekocht hebt, betekent wel dat zij nu in bus, tram en metro kan reizen. Daarbij wordt wel automatisch leeftijdskorting verrekend.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Bij reizen bij NS krijgt uw dochter niet automatisch leeftijdskorting. U moet voor haar nog altijd een Railrunner kopen. Deze kunt u bij een kaartautomaat kopen als eenmalige OV-chipkaart, maar ook als product voor op de OV-chipkaart van uw dochtertje.

Als u regelmatig met uw dochtertje reist, kunt u Kids Vrij aanschaffen. Voor 15 euro per jaar reist uw dochtertje dan altijd gratis met u mee. Als u zelf een nieuw abonnement hebt, zoals Dal Voordeel, dan is Kids Vrij zelfs gratis (voor maximaal drie kinderen).

Dat u voor haar een persoonlijke OV-chipkaart gekocht hebt, betekent wel dat zij nu in bus, tram en metro kan reizen. Daarbij wordt wel automatisch leeftijdskorting verrekend.
Welkom op het forum sky!

Het antwoord van Tochjo is helemaal correct. Op deze pagina kan je het laden van de Railrunner op de OV-chipkaart oefenen met een demo. Ik heb je verder een priv├ębericht gestuurd, omdat ik je graag eenmalige coulance wil bieden.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
bedankt ik ben nu een heel stuk wijzer geworden op dit gebied

Reageer