Holland Travel Ticket reizen tijdens spits. | NS Community

Holland Travel Ticket reizen tijdens spits.

  • 21 November 2021
  • 18 reacties
  • 486 Bekeken

Reputatie 2

geldigheid in middag/avondspits: Het Holland Travel Ticket is off peak. In de eerste informatie staat dat het op werkdagen vanaf 9.00 geldig is. In de nadere informatie onderaan niet tussen 16.00 en 18.30. Wat is juist. Wanneer niet geldig tussen 16.00 en 18.30: mag er wel vóór 16.00 ingecheckt worden en na 16.00 de reis voortgezet worden? Het is immers geen actiekaart maar een eenmalige ov-chipkaart tegen normaal tarief. 


18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als het een chipkaart is, lijkt mij dat met incheck in dal-uren de reis in spits voortgezet mag worden. Bij dal-uren e-tickets mag je niet doorreizen omdat tijdstip van instappen niet te controleren is.

Reputatie 7
Badge +3

Met een chipkaart kun je inderdaad doorreizen in de spits als er ingecheckt is in de daluren.

 

Maar er staat inderdaad tegenstrijdige informatie op https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket 

Bij voordelen van de off-peak variant staat er “Hiermee kunt u reizen van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur en vanaf 09.00 uur. “ en beneden bij kenmerken “Het Holland Travel Ticket is beschikbaar in een normale variant, die op elke dag en gedurende de hele dag geldig is, en een voordeligere variant die geldig is tijdens de daluren: maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en tussen 18.30 - 6.30."  (even de info over weekends weggelaten)Dus wel of niet geldig in de middagspits? 

In het verleden stond dat over de daluren niet vermeld bij kenmerken, zie bv afgelopen juni. Op de site van Discover Holland staat het ook niet bij https://www.discoverholland.com/holland-travel-ticket en op afbeeldingen van een Holland Travel Ticket staat ook niet geprint, alleeen “Valid on mondays to fridays before 6:30 and from 9:00 onwards".

Iemand bij NS ietwat onzorgvuldig geweest bij het aanpassen van de pagina?

Reputatie 2

Beste Momo, dat is precies die onduidelijkheid die ik bedoel. Of misschien kan het beter slordigheid genoemd worden. 

Reputatie 7
Badge +1

Bij onduidelijke of tegenstrijdige voorwaarden geldt de gunstigste uitleg voor de consument.

Goedemorgen settebello. Welkom bij de NS Community.

Het Holland Travel Ticket off peak mag vóór 06.30 uur en vanaf 09.00 uur gebruikt worden. Indien de incheck heeft plaatsgevonden voor 06.30 mag de reis afgemaakt worden gedurende de ochtendspits. In het weekend de hele dag geldig

Ik zet het signaal door naar de beheerders van de productpagina. Bedankt voor de oplettendheid.

Reputatie 2

Bedankt Sacha, voor dit duidelijke antwoord. Helaas vandaag geen reis per trein vanwege die onduidelijkheid vantevoren. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat maakt het HTT off peak op doordeweekse dagen bij mijn weten de enige mogelijkheid om met een gereduceerd tarief in de middagspits in te checken. Geen wonder dat NS nauwelijks of geen ruchtbaarheid aan dit ticket geeft.

Reputatie 7
Badge +1

Dit ticket is bij mijn beste weten enkel als eenmalig chipkaart te koop, dus werkt net als de 5-jaarschipkaart. Dat heb ik uit diverse toerist-fora, waar het wordt aangeprezen aan vooral buitenlandse bezoekers. Spreekt vanzelf dat die in het huidige covid-pandemie schaars zijn. Ook waren er daarom nogal wat klachten dat je het in principe dus wel online kan bestellen, maar dan daarna toch de coupon moet omwisselen voor dit ticket.

Overigens geldt iets vergelijkbaars bij de wat goedkopere en dus beperkter gebied beslaande;

ATT-Amsterdam Travel Ticket (stad+airport)

ARTT=Amsterdam REGION travel Ticket-geldt bij NS tot bvb Zandvoort en Lelystad (batavia-outlet) maar is vooral op busvervoer gericht. Dit is er als 1-2-3 daags biljet. Vreemd genoeg is dit zelfs goedkoper als 3x retour Llst-Ams-al had ik dit mogelijk beter niet kunnen melden. Naar HOORN geldt het wel in de bus van EBS maar niet in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet precies wat ik bedoel. Het is opmerkelijk dat er blijkbaar dus nog een dagkaart tegen een gereduceerd tarief verkocht wordt die niet in de ochtend- maar wel in de middagspits gebruikt kan worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat gereduceerde tarief is wel €43. Voor iemand die alleen een dagretour nodig heeft en alleen met de trein reist is dat best een duur kaartje. Dagjes uit naar een bepaalde stad zijn te koop voor €23, afgelopen zomer was er een dagretour naar keuze voor €17,50 en als je met een abonnement met 40% korting kan reizen is de maximum NS prijs €32,88 en dan kunnen er ook nog anderen mee met Samenreiskorting. Ga je met meer mensen op pad kun je ook kiezen voor het Groepsticket. En voor Corona waren er nog andere goedkope actiekaartjes. Het HTT is dan vooral aantrekkelijk als je onbeperkt door het land wil reizen en niet alleen van A naar B en weer terug en/of als je ook onbeperkt met bus, tram of metro wilt reizen die dag.En ja, je kunt met het HTT ook in de middagspits reizen, maar je betaalt dan wel meer dan voor de andere goedkope tickets. En de Hollander wil toch zo goedkoopst mogelijk. 

 

Badge +3

Inderdaad tegenstrijdig, waar daluren staat (met de standaard tijden) moet dat voordeeluren zijn (na 9:00 de hele dag).En bus/tram/metro kennen ook geen middagspits, daar zijn de ‘daluren’ ook na 9:00. Maar goed, als er op het ticket zelf staat ‘from 09.00 onwards’ dan is het helder.

Wellicht komen die ‘afwijkende’ voorwaarden (geen middagspits) juist wel doordat BTM inbegrepen is, want anders wordt het wel heel specifiek (wel bus, geen trein, tijdstip incheck telt..)

Reputatie 7
Badge +3

@Momo Voor iemand die verder geen kortingsmogelijkheden heeft is het HTT off peak een behoorlijk alternatief voor de aanbiedingen in de Spoordeelwinkel. Zeker als je in de middagspits wilt inchecken. Voor een dagje onbeperkt reizen in NL is het eigenlijk de enige mogelijkheid. Met daarbij ook nog inbegrepen onbeperkt reizen met bus, tram en metro.

Iets heel anders: de naam Holland Travel Ticket kan natuurlijk niet meer anno 2021. Het is overheidsbeleid om Holland niet langer te gebruiken in Engelstalige uitingen. Het zou natuurlijk het Netherlands Travel Ticket (NTT) moeten heten.

https://nos.nl/artikel/2316869-wennen-aan-the-netherlands-want-holland-bestaat-niet-langer

 

Badge +3

Haha, en volgens dat artikel heeft het maar 200.000 euro gekost?

Hollanel?
Ach wat lief, zoals een tulpenblaadje?

Ach ja, Centraal aan station Eindhoven toevoegen een soortgelijk bedrag (betaald door de gemeente).

En wat staat er op mijn gloedjenieuwe passagepas voor dat station…? Gewoon Eindhoven :rofl:

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels is de productpagina aangepast, maar in de verkeerde richting: nu staat er zowel bovenaan als bij de kenmerken onderaan dat er tussen 16:00 en 18:30 niet mee gereisd mag worden, terwijl dat nu juist wel mag (en dat staat ook zo op het ticket).

Kan iemand dat nogmaals doorgeven?

Reputatie 7
Badge +3

Nu kan ik geen recente foto's vinden van een Holland Travel Ticket om te zien of dat ook nu nog op het ticket staat, maar de site discoverholland.nl geeft aan “you can travel outside of 6.30 - 9.00am”. Dat spreekt dus de NS pagina tegen. 

Reputatie 7
Badge +3

De website waar @Momo naar verwijst geeft het volgende resultaat:

 

Reputatie 7
Badge +3

Die melding krijg ik niet. Ik kom gewoon op de site van Discover Holland (overigens met .com ipv .nl wat ik typte, maar de ingevoerde link is wel naar .com site pagina over het HTT).

 

Badge +3

Als je www weg laat zou het gewoon moeten lukken, maar Insided maakt er een link met www erin van 😥

discoverholland.com/holland-travel-ticket

Reageer