beantwoord

Hond abonnement

• 2 januari 2018
  • 17 reacties
  • 2360 Bekeken

Reputatie 1
Mijn Koningspoedel is te groot voor op schoot of in een mand/kooi. Nu zijn er speciale dagkaarten voor de hond te koop. Maar ik vraag me af, zijn er ook honden abonnementen? We reizen in de daluren.
icon

Beste antwoord door Thom 2 januari 2018, 03:15

Er zijn geen hondenabonnementen. Het enige dat bestaat is, een dagkaart hond. Met een losse hond in de daluren reizen is verstandig en sociaal, maar het heeft geen invloed op de prijs. Het is ook niet aannemelijk dat er een dergelijk abonnement komt, helaas voor u. De prioriteit ligt bij het vervoer van mensen.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn geen hondenabonnementen. Het enige dat bestaat is, een dagkaart hond. Met een losse hond in de daluren reizen is verstandig en sociaal, maar het heeft geen invloed op de prijs. Het is ook niet aannemelijk dat er een dergelijk abonnement komt, helaas voor u. De prioriteit ligt bij het vervoer van mensen.
Beste NS,
dus zeggen jullie eigenlijk dat als ik vaak met mijn dalurenkaart met mijn hond wil reizen ik iedere keer een los kaartje moet kopen, er bestaat dus geen abonnement. Omslachtig dus! Kan er geen strippenkaart komen? Wat is er nou technisch voor een bezwaar om een hondensaldo op de ov chipkaart te laden?
Wederom een bewijs van falend, ondoordacht en onvolledig inzetten van technologie bi de NS/OV. Met zo'n chipkaart kan je alles! Maar als dit te moeilijk is geef me dan maar een eigen chipkaart voor de hond.

met toch vriendelijke groet,
Rob Brink
Er zijn inderdaad alleen losse kaartjes. Het kaartje is inmiddels ook als e-ticket (ook mobiel) verkrijgbaar. Misschien maakt dat het wat minder omslachtig 🙂
Ok de prioriteit ligt bij het vervoeren van mensen. Maar dit mens reist nou eenmaal met een hond. Ik heb een abonnement met automatische laden zodat ik niet iedere keer langs een oplaadpunt hoef. Nu sta ik op het punt om toch maar weer een auto aan te schaffen, omdat het gewoon niet te doen is om met de trein te gaan. Ik mis m'n overstap van bus (waar ze overigens gratis in mag hint hint) naar trein omdat ik een hondenkaartje moet halen. Terwijl als ik gewoon een honden abonnement op mijn kaart heb, dan heb ik (de mens(waar jullie prioriteit ligt)) daar geen last van. Met een kind kan het ook en ik denk dat de meeste hondeneigenaren het met mij eens zijn. Je hond is net je kind. Misschien toch iets om te overwegen beste NS.
Reputatie 5
Badge
Voor veel mensen voelt een huisdier als hun kind @Sab. . Vanuit technisch oogpunt is het ongetwijfeld niet zo complex om zo'n abonnement mogelijk te maken. Je kunt je echter afvragen of dit echter de juiste inzet is van de beperkte (ict) capaciteit die NS heeft, dan zijn er denk ik een boel zaken die een hogere prioriteit hebben.

Daarnaast, een dagkaart Hond is ook te koop via de app, dus die zou u kunnen kopen terwijl u in de bus naar het station zit.
Voor veel mensen voelt een huisdier als hun kind @Sab. . Vanuit technisch oogpunt is het ongetwijfeld niet zo complex om zo'n abonnement mogelijk te maken. Je kunt je echter afvragen of dit echter de juiste inzet is van de beperkte (ict) capaciteit die NS heeft, dan zijn er denk ik een boel zaken die een hogere prioriteit hebben.

Daarnaast, een dagkaart Hond is ook te koop via de app, dus die zou u kunnen kopen terwijl u in de bus naar het station zit.

Conclusie is; abonnement opzeggen en auto kopen.
Reputatie 3
Abonnementen hebben alleen zin bij zeer frequent reizen. Het gaat dan om minstens 10 dagen per maand. De groep die zo vaak met een hond reist is te klein om een abonnement aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +4
NS gedoogt fietsen en honden. Het is nu eenmaal iets waar je niet aan ontkomt, maar NS zal het niet verder faciliteren. Fietsen is al lastig, en in de zeer drukke spits ongewenst. Honden zijn dat eigenlijk ook maar ze mogen in tegenstelling tot een fiets nog wel mee. Het probleem zit hem ook vaak in de baasjes overigens.

Ik vraag me als hondenliefhebber af of je je viervoeter er een plezier mee doet in de spits te reizen.

Niet iedere reiziger is geporteerd van honden, maar het zou te veel weerstand oproepen het te verbieden. Het is ook door NS-medewerkers hier aangegeven dat deze abonnementen er niet zullen komen.
Badge +3
Er zijn tegenwoordig voldoende alternatieven voor het kopen van een Dagkaart Hond bij de kaartautomaat. Er is dus geen enkele reden voor NS om een abonnement te gaan aanbieden. Precies zoals @Thom zegt worden honden gedoogd in de trein. Meer dan dat gaat het echt niet worden.

De Dagkaart Hond wordt ook als e-ticket of mobiel ticket verkocht. Dat kun je dus voor vertrek regelen zodat je het kaartje al bij je hebt voordat je overstapt van bus op trein.
https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/dagkaart-hond
Om te beginnen, wie zegt dat ik in de spits reis. Het gaat ook niet om verder faciliteren van mijn hond. Want haar maakt het geen donder uit of ze de trein mist. Het gaat om jullie passagier! Ik die narigheid ondervind van het reizen op deze manier. En ik reis bijna iedere dag met de trein. Kinderen kunnen wel bij hun ouders op de kaart... Voor 1 euro. (honden kaartje is 3,5 keer zoveel) en mag ik de mensheid erop wijzen dat ook niet iedereen gediend is van kinderen. Doorgaans heb ik meer last van huilende babys en luide kinderen. Overigens hoef je technische niets te veranderen. Als je zegt. Honden mogen mee op een kinderkaartje buiten de spits is het ook opgelost. Dan neem ik zo'n kinder abonnement.

Maargoed ik heb mijn conclusie al getrokken. Zodra ik een auto heb. Gaat m'n ns abonnement de deur uit.

Bedankt voor het nee verkopen zonder überhaupt maar te kijken of er iets mogelijk is.

Tabe.
Oh en iedere dag een kaartje bestellen vind ik nogal wat. Ik heb zojuist voldoende renden gegeven waarom het wel fijn zou zijn. Dus kom mij niet zeggen dat er geen enkele rede is om het aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +4
@SAB Kinderen kunnen wel bij hun ouders op de kaart... Voor 1 euro.

Honden mogen mee op een kinderkaartje buiten de spits is het ook opgelost.

Ik denk niet dat het zo is. Kinderen kunnen wel een KidsVrijabonnement kopen. Dat is op de OV-chipkaart na gratis. Geen kind kan op de kaart van de ouders. De Railrunner kunt u zien als een kinderkaartje, waarmee overigens voor €2,50 ook in de spits gereisd mag worden. Een hondenkaartje is nauwelijks duurder.
Ik begrijp uw frustratie, maar u kunt niet verwachten dat het systeem zich aan u aanpast. Reizen met een hondenkaartje is gewoon mogelijk en u hoeft de spits niet te mijden vanwege de regelgeving.

Praktisch en aangenaam is het natuurlijk niet voor een hond in de spits, voor de hond niet en voor de medereizigers zeker niet als het druk is. In de praktijk zien we ook weinig honden in de spits en dat is beter voor iedereen.

Gezien de wel erg drukke spits zou het me niet verbazen als er een regeling voor de hond komt die gelijk is aan die van de fiets, domweg omdat fiets en hond onpraktisch zijn in de spits.
@SAB Kinderen kunnen wel bij hun ouders op de kaart... Voor 1 euro.

Honden mogen mee op een kinderkaartje buiten de spits is het ook opgelost.

Ik denk niet dat het zo is. Kinderen kunnen wel een KidsVrijabonnement kopen. Dat is op de OV-chipkaart na gratis. Geen kind kan op de kaart van de ouders. De Railrunner kunt u zien als een kinderkaartje, waarmee overigens voor €2,50 ook in de spits gereisd mag worden. Een hondenkaartje is nauwelijks duurder.
Ik begrijp uw frustratie, maar u kunt niet verwachten dat het systeem zich aan u aanpast. Reizen met een hondenkaartje is gewoon mogelijk en u hoeft de spits niet te mijden vanwege de regelgeving.

Praktisch en aangenaam is het natuurlijk niet voor een hond in de spits, voor de hond niet en voor de medereizigers zeker niet als het druk is. In de praktijk zien we ook weinig honden in de spits en dat is beter voor iedereen.

Gezien de wel erg drukke spits zou het me niet verbazen als er een regeling voor de hond komt die gelijk is aan die van de fiets, domweg omdat fiets en hond onpraktisch zijn in de spits.

Ik herhaal, ik heb het niet over de spits! En mijn hond is nauwelijks te vergelijken met een fiets.
Overigens denk ik niet dat ik de enige ben met deze inmiddels frustratie. U maakt mij niet wijs als 1 op de 5 huishoudens in Nederland een hond heeft dat ik de enige ben die met de trein reist.
En ik verwacht eigenlijk alleen dat er iets met mijn klacht gedaan wordt. Dat ik als reiziger zeg, dit valt me op kan er iets mee en dat dan gelijk de deur dicht wordt gemeten alsof het hebben van een hond iets schandaligs is vind ik nogal wat.

Verzin desnoods een ov kaart voor honden die je ook moet inchecken... Er zijn zoveel opties. Ik zou haast voor ns gaan werken.

Maargoed we gaan er niet uitkomen. Ik ben geen prioriteit voor de ns. Fijn om te weten, dan is het mijn prioriteit om ander vervoer te regelen.
Badge +3
De deur wordt niet dichtgesmeten maar NS heeft al vaker laten weten dat er geen abonnement voor honden gaat komen. Dat is niet het nieuws dat u wilt horen maar iets anders kunnen we er niet van maken.

Een OV-chipkaart voor honden zit er ook niet in. De hond zal immers gelijktijdig met de eigenaar door een poortje moeten. Wat wel mogelijk is om het kaartje voor de hond van te voren te kopen en te laden op een smartphone. Dat is op zich al een enorme vooruitgang omdat je niet meer langs een kaartautomaat hoeft.
De deur wordt niet dichtgesmeten maar NS heeft al vaker laten weten dat er geen abonnement voor honden gaat komen. Dat is niet het nieuws dat u wilt horen maar iets anders kunnen we er niet van maken.

Een OV-chipkaart voor honden zit er ook niet in. De hond zal immers gelijktijdig met de eigenaar door een poortje moeten. Wat wel mogelijk is om het kaartje voor de hond van te voren te kopen en te laden op een smartphone. Dat is op zich al een enorme vooruitgang omdat je niet meer langs een kaartautomaat hoeft.

Het is idd niet wat ik wil horen omdat ik nog geen goeie argumenten heb gehoord waarom niet. Omdat het naar mijn idee een kleine moeite is, en naar jullie idee ook... Maar we doen het niet omdat.... Ja waarom eigenlijk... Oh ja... Daarom. Maar zoals ik al zei, we komen er niet uit. Maakt niet uit. Ik blijf het een raar systeem vinden. En ik ga m'n uiterste best doen om zo min mogelijk met jullie te reizen. Ik zeg win win... Jullie meer ruimte buiten de spits om. Ik m'n eigen vervoer die wel altijd optijd vertrekt. Jullie minder mij ik minder jullie. Het leven kan zo simpel zijn.
Badge +3
Misschien een 'strippenkaart hond' dan maar, en van tevoren laten afstempelen ergens?

Maar ja, dah heb je weer stempelautomaten nodig als er geen balie is.

De Speld heeft het al helemaal bedacht hè? Maak van Bagage gewoon Hond en klaar!

Reputatie 7
Badge +4
Als u van het verschil tussen een hondenkaartje en de prijs van een hondenabonnement dat in verhouding staat, kunt autorijden, levert u een goede prestatie. Ik was per maand ongeveer honderdvijfenzeventig hondenkaartjes kwijt. ;-

Qua geld gaat een hondenabonnement nergens over. Het kan er alleen al niet komen omdat de wensen van de reizigers met hond veel te divers zijn.
Het is bij de klant veel drukte om maar een paar euro.

Reageer