Hond in de trein met Traject Vrij

• 17 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 430 Bekeken

Hallo,

Ik las dat je met een OV-jaarabonnement één hond gratis mee mag nemen in de trein. Maar volgens mij bestaan jaarabonnementen niet meer, toch? Ik heb een Traject Vrij abonnement. Mag de hond dan gratis mee?

4 reacties

Badge +3
Als het geen kleine hond is die in een tas, mand of op schoot gehouden wordt, moet u een Dagkaart Hond kopen. Gratis meenemen van een hond mag door houders van een OV-jaarabonnement, dat nog verkocht wordt, of houders van een jaartrajectabonnement, dat niet meer verkocht wordt, maar nog wel in omloop is. Voor alle houders van nieuwe abonnementen zoals Traject Vrij of Altijd Vrij geldt dit niet.
Dat is ook raar.... Ik wil best wel een jaarabonnement voor mijn traject, maar dat wordt niet meer verkocht. En dan ben ik daar de dupe van....
Badge +3
U bent niet de enige die graag de voorwaarden van het oude jaartrajectabonnement had willen behouden. Maar helaas, dat is niet mogelijk.
Welkom op het forum Marijkevanleeuwen! Houders van het OV-Jaarabonnement en het afgeschafte NS-Jaarabonnement mogen/mochten gratis één hond meenemen in de trein. Dit geldt niet voor andere abonnementen die je ook voor een jaar kan afsluiten, zoals één van de nieuwe abonnementen of het inmiddels vervangen Jaartrajectabonnement.

Reageer