beantwoord

Hond op OV-chipkaart, zelf niet inchecken

• 6 August 2014
  • 6 reacties
  • 1446 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb via de Kruidvat een dagkaartje gekocht. Hiermee wil ik gaan reizen, echter wil ik ook mijn hond meenemen. Nu er geen papierenkaartjes meer mogelijk zijn, weet ik niet hoe ik een kaartje voor mijn hond moet activeren op mijn ov-chipkaart en vervolgens inchecken zónder dat ik mezelf als persoon incheck voor die reis. Ik heb natuurlijk al dat dagkaartje en wil niet dubbel betalen! Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Groetjes, Michelle
icon

Beste antwoord door Loes 6 August 2014, 21:06

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
U kunt een eenmalige chipkaart zonder toeslag kopen uit de kaartautomaat, net zoals u dat vroeger deed.
Of u hiermee moet inchecken durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar dat zal wel op de kaart staan.
Ja dat is ook het enigste wat ik me kon bedenken, een eenmalige chipkaart kopen.. hopelijk kan dat ook enkel voor de hond!

Ik weet niet of kaartjes zonder datum nog steeds bestaan, anders zou ik vooraf natuurlijk kunnen kijken of bovenstaand idee een optie is. Wil niet op de dag zelf staan klungelen en dat het dan uiteindelijk nóg niet kan! haha

Bedankt voor de reactie!
Reputatie 1
Jep, dat is mogelijk. Toeslagkaartjes als dagkaart hond, dagkaart fiets, ICE toeslag en Intercity Direct toeslag zijn nog steeds los te verkrijgen (voor de mensen die met een eenmalige chipkaart reizen).

Kaartjes zonder datum bestaan niet meer en volgens mij kun je ook geen kaartje meer kopen op een andere datum. Je zult dus echt op de dag zelf een kaartje moeten kopen, maar dat is dus mogelijk.
Jep, dat is mogelijk. Toeslagkaartjes als dagkaart hond, dagkaart fiets, ICE toeslag en Intercity Direct toeslag zijn nog steeds los te verkrijgen (voor de mensen die met een eenmalige chipkaart reizen).

Kaartjes zonder datum bestaan niet meer en volgens mij kun je ook geen kaartje meer kopen op een andere datum. Je zult dus echt op de dag zelf een kaartje moeten kopen, maar dat is dus mogelijk.

Goed om te weten, ga ik dat doen. Dankjewel voor je reactie!
Hoi Michelle7,

Nog even een aanvulling op Jurgen, ik heb weinig toe te voegen t.a.v. de wegwerp OV-chipkaarten, maar op je eerste vraag of je op je eigen OV-chipkaart een hondenkaartje kan laden of dat kan, terwijl je een ander vervoerbewijs hebt is het antwoord, ja dat kan. De dagkaart Fiets en dagkaart Hond kunnen namelijk op de dag zelf op de OV-chipkaart geladen worden en hebben verder geen incheck verplichting. Een hond of een fiets kan namelijk niet zelfstandig reizen.
Mocht je het hondenkaartje op je OV-chipkaart laden, check je niet in en bij controle laad je je Kruidvat kaart zien en de OV-chipkaart voor de dagkaart hond. Wij zien dan wel, check-in ontbreekt, wat ook de bedoeling is en lezen direct af dat er een hondenkaartje op geladen is, dus het kan allebei.

Veel reisplezier.
Je kunt inderdaad een Dagkaart Hond op een Eenmalige Chipkaart kopen. Loes heeft ook een goede aanvulling gegeven. De Dagkaart Fiets en Dagkaart Hond kunnen op de dag zelf op de OV-chipkaart geladen worden en hebben geen incheck verplichting. Goede reis gewenst (ook voor de hond 🙂 ) !

PS: voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'overige producten'.

Reageer