L.S.,
Ik heb voor zaterdag a.s. een groepsticket met 5 reizigers waarvan ik de hoofdboeker ben. Nu ben ik een aantal dagen geleden besmettelijk ziek geworden en is het niet verantwoord om dan in de trein te gaan zitten.
Ik heb gebeld om de naam van de hoofdreiziger te veranderen, maar dat blijkt niet mogelijk.
Ik begrijp goed dat er een hoofdreiziger moet zijn en dat deze ook aanwezig moet zijn, maar wat ik niet begrijp is dat de NS nu simpelweg zegt dat ik pech heb en de andere 4 reizigers nieuwe kaartjes moeten kopen of dat ik, om geld te besparen, maar ziek in de trein ga zitten en andere mensen ga besmetten want voorwaarden.
Waarom kan ik de hoofdboeker (waarom is dit überhaupt hoofdboeker, en niet hoofdreiziger?) niet omzetten als dit ruim van tevoren wordt aangegeven en het niet zonder reden is?
Onder zulke omstandigheden lijkt me enige coulance wel netjes aangezien ik niet om restitutie vraag, maar ik heb net met de klantenservice gesproken en daar werd wel erg koud naar de voorwaarden verwezen.
Met vriendelijke groet,
Eric F.