beantwoord

Hooguit 1x per jaar kom ik op bezoek in Nederland (woon in het Buitenland)

• 6 mei 2015
  • 6 reacties
  • 267 Bekeken

tijdens mijn verblijf zou ik graag een dagje naar Amsterdam willen, maar ja, kaartje kopen kan dus niet meer, en al dat nieuwe gedoe over een kaart die je moet opladen en zo, gaat ff boven mijn pet (ben 67 jaar), zo ook dat in-en uitchecken.

Kan iemand mij nu eens op een eenvoudige manier vertellen hoe ik gezellig, zonder al te veel moeite, een dagje naar Amsterdam kan reizen per trein.

Beetje vreemd, maar ergens las ik hier op dit forum, dat je een kaartje kan kopen bij de Hema???

Wacht nu vol spanning af op een reactie.
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 mei 2015, 00:18

De ov-chipkaart is voor u inderdaad vast niet erg handig aangezien deze € 7,50 kost, u vervolgens eerst minimaal € 20,- saldo moet opladen om te kunnen reizen en vervolgens een boete van € 2,50 moet betalen om uw ongebruikte saldo terug te krijgen (als het station waar u dit wil doen überhaupt nog over een servicebalie beschikt).

Andere reguliere tickets waarvan u gebruik kunt maken zijn:

1. de eenmalige chipkaart (het oude papieren kaartje, maar dan voorzien van een chip waarvoor u een toeslag van 1 euro betaalt) die u bij de automaat of servicebalie (wederom indien aanwezig) kunt kopen en kunt betalen met muntgeld, pinpas of credit card.
  2. Het e-ticket dat u online bij de NS kunt kopen, maar uitsluitend kunt betalen met iDeal.

Daarnaast zijn er regelmatig actieproducten, waarbij tegen een aantrekkelijke prijs een dagkaart, dagretour of ander soort ticket wordt aangeboden bij bijvoorbeeld de spoordeelwinkel, Hema, Blokker of Albert Heijn. Ook deze tickets kunt u bij mijn weten echter uitsluitend met iDeal betalen waardoor ze voor mensen buiten Nederland doorgaans afvallen.
Bekijk origineel

6 reacties

Vanaf welk station wilt u naar Amsterdam reizen en op welke datum? Vanuit een station in Nederland of vanuit het buitenland?
N.B. Hema-kaartjes zijn (evenals die van Bruna, Kruidvat of Blokker) dagkaartjes die tijdens een bepaalde actieperiode te koop zijn. Daarvoor kunt u het beste de websites van deze winkels regelmatig lezen.
De ov-chipkaart is voor u inderdaad vast niet erg handig aangezien deze € 7,50 kost, u vervolgens eerst minimaal € 20,- saldo moet opladen om te kunnen reizen en vervolgens een boete van € 2,50 moet betalen om uw ongebruikte saldo terug te krijgen (als het station waar u dit wil doen überhaupt nog over een servicebalie beschikt).

Andere reguliere tickets waarvan u gebruik kunt maken zijn:
  1. de eenmalige chipkaart (het oude papieren kaartje, maar dan voorzien van een chip waarvoor u een toeslag van 1 euro betaalt) die u bij de automaat of servicebalie (wederom indien aanwezig) kunt kopen en kunt betalen met muntgeld, pinpas of credit card.
  2. Het e-ticket dat u online bij de NS kunt kopen, maar uitsluitend kunt betalen met iDeal.

Daarnaast zijn er regelmatig actieproducten, waarbij tegen een aantrekkelijke prijs een dagkaart, dagretour of ander soort ticket wordt aangeboden bij bijvoorbeeld de spoordeelwinkel, Hema, Blokker of Albert Heijn. Ook deze tickets kunt u bij mijn weten echter uitsluitend met iDeal betalen waardoor ze voor mensen buiten Nederland doorgaans afvallen.

Kan iemand mij nu eens op een eenvoudige manier vertellen hoe ik gezellig, zonder al te veel moeite, een dagje naar Amsterdam kan reizen per trein.

Via fb.com/1037965266230352 vind je een overzicht van Facebook
groepen waar je een goedkoop treinretour kunt kopen (vanaf €7)
zonder dat je in bezit hoeft te zijn van een Nederlandse bankrekening.

Reputatie 6
Badge +2
Let wel op deze voorwaarden (https://www.ns.nl/producten/static/BOS/ns-Site/website-ns-b2c-webshop/ns-website-ns-b2c-webshop/nl_NL/Overig/Actievoorwaarden%20NS%20Groepsretour.pdf):

Het NS Groepsretour is bedoeld voor mensen die er samen een dagje op uit gaan. De groep bestaat dus uit personen die een vooraf gedefinieerd, gezamenlijk reisdoel hebben, dat wil zeggen met elkaar een activiteit gaan uitoefenen op de plek van bestemming (hierna ‘de Groep’).
Het is niet toegestaan te reizen op het NS Groepsretour als de Groep bijeen is gebracht door middel van bemiddeling door een derde, tenzij NS hiervoor toestemming verleent.
Het bijeen brengen van de Groep door middel van bemiddeling door een derde is niet toegestaan, tenzij NS hiervoor toestemming verleent.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt gewoon een kaartje naar Amsterdam kopen op elk automaat en u kunt eventueel met een creditcard (Mastercard) betalen. De kaartjes, die de Hema verkoopt, geven doorgaans recht op een goedkope dagkaart of een goedkoop dagretour, waarbij u Amsterdam zelf kunt invullen. Probleem is dat deze kaartjes altijd tijdelijk verkrijgbaar zijn echter ze zijn doorgaans goedkoop, 14 a 18 euro. AH, Blokker en het Kruidvat hebben van tijd tot tijd varianten hierop.

U heeft dus helemaal geen chipkaart nodig en u kunt de poortjes, mochten die gesloten zijn, openen met het kaartje dat u uit de automaat heeft gehaald. Reizen met de ov-chipkaart is geen goede oplossing voor u als u heel weinig reist.

Wat Michiel voorstelt is nogal complex voor een incidentele reiziger en waarschijnlijk illegaal.
Let wel op deze voorwaarden:

Het NS Groepsretour is bedoeld voor mensen die er samen een dagje op uit gaan. De groep bestaat dus uit personen die een vooraf gedefinieerd, gezamenlijk reisdoel hebben, dat wil zeggen met elkaar een activiteit gaan uitoefenen op de plek van bestemming (hierna ‘de Groep’).
Het is niet toegestaan te reizen op het NS Groepsretour als de Groep bijeen is gebracht door middel van bemiddeling door een derde, tenzij NS hiervoor toestemming verleent.
Het bijeen brengen van de Groep door middel van bemiddeling door een derde is niet toegestaan, tenzij NS hiervoor toestemming verleent.

Deze voorwaarde staat niet echt duidelijk vermeld op de info-pagina van NS Groepsretour
(Ik zelf zie vandaag pas voor het eerst dit pdf'je met alle actievoorwaarden)

Op de bestelpagina van NS Groepsretour zijn helemaal niet voorwaarden opgenomen.

Actievoorwaarden NS Groepsretour

Reageer