beantwoord

IC Direct maandtoeslag gekocht in kaartautomaat - terug te vinden in de syatemen?

• 19 maart 2018
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Goedemorgen,
Ik koop elke maand los een IC Direct maandtoeslag in de kaartautomaat op het station maar ik zie het product niet online staan op mijnOV-chip kaart op bijv. MijnNS.
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 maart 2018, 10:13

Goedemorgen, kpjdr25 :)

Abonnementen die worden gekocht bij de automaat worden niet zichtbaar in ons systeem (alleen op de kaart). Er worden van deze abonnementen bijvoorbeeld ook geen facturen aangemaakt. Alleen de abonnementen die worden gekocht aan het loket, via de webshop of via onze Klantenservice worden geregistreerd in ons systeem en daarmee zichtbaar binnen Mijn NS.
Bekijk origineel

6 reacties

Te snel ingediend: wel zie ik het terug op de kaartautomaat bij controleren van mijn kaart. Is er een mogelijkheid om dit aangeschafte product toch online in te zien (zonder dat ik een altijd toeslagvrij jaar- of maandabonnement moet aanschaffen)? Maandtoeslag via de kaartautomaat is voor mij het meest voordelig, vandaar dat ik dit elke maand apart aanschaf.
Goedemorgen, kpjdr25 :)

Abonnementen die worden gekocht bij de automaat worden niet zichtbaar in ons systeem (alleen op de kaart). Er worden van deze abonnementen bijvoorbeeld ook geen facturen aangemaakt. Alleen de abonnementen die worden gekocht aan het loket, via de webshop of via onze Klantenservice worden geregistreerd in ons systeem en daarmee zichtbaar binnen Mijn NS.
Hi Denice, dank voor je antwoord. Even voor mijn beeld: de NS klantenservice kan aan de hand van mijn OV chipkaartnummer dan ook niet zien of een maandtoeslag op mijn kaart staat? Enkel de conducteur bij een controle met de kaart zelf?
Hallo kpjdr25. Dat kunnen we wel! Met jouw toestemming kunnen we zien welke producten er op de kaart staan. Ook al resulteert deze aanschafwijze niet in een abonnementsregistratie in ons systeem (waardoor jij het ook niet kunt zien via je Mijn NS account), is het product wel terug te vinden op de kaart!
Hi Stijn, dank voor de reactie! Ik ga dit terugkoppelen naar jullie collega's die zich bezighouden met de geld terug verzoeken bij ICD toeslag - daar heeft men namelijk aangegeven dat ze geen toeslag op mijn kaart zien (maar het stond er toch echt op 🙂 )
Vreemd, ik ben het vaak genoeg tegengekomen, dat ik maandabonnementen aangeschaft bij een kaartautomaat kon terugvinden. Ik durf niet te zeggen waarom mijn collega's dat niet hebben kunnen vinden.

Reageer