beantwoord

ic direct toeslag

• 30 juni 2017
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Hallo NS,
ik zou graag willen weten waarom er alleen maar toeslag is tussen rtd en shl en niet van asd naar breda.
Groetjes, TIESKE05
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 30 juni 2017, 10:13

Alleen op het traject Rotterdam - Schiphol vv is er een relatief grote tijdwinst.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo NS,
ik zou graag willen weten waarom er alleen maar toeslag is tussen rtd en shl en niet van asd naar breda.
Groetjes, TIESKE05

Als je van Amsterdam naar Breda reist, kom je ook over het traject Schiphol-Rotterdam, dus is ook een toeslag verschuldigd.
Hallo corkarel,

Ik begrijp je frustraties over de IC Direct, er zijn inderdaad vaker dan nodig problemen op dit traject. Het is niet fijn dat reizigers hierdoor extra reistijd hebben. Bij een vertraging langer dan 15 minuten hebben deze reizigers recht op een vergoeding. Ben je al bekend met deze regeling?

Zou je tevens het nummer van de defecte paal kunnen doorgeven zodat ik de storing kan doorzetten?
Naast een beperkte tijdswinst is de onbetrouwbaarheid een issue. Als de #icdefect iets te laat vanuit Amsterdam in Rotterdam aankomt kappen ze er mee en wordt de reiziger de trein uitgejaagd met de medeling dat er genoeg andere treinen richting Breda opgaan. De extra (wacht) tijd voor de reizigers , daar heeft de NS of ProRail simpelweg lak aan is mijn ervaring. Ik reis dit traject al vele jaren dus dit is geen incident. De rode paal op het platform 7 te Breda is defect of is dit al opgelost... Zucht...
Reputatie 6
Badge
Tot een paar jaar geleden was er nog wel toeslag tussen Rotterdam en Breda. Dit was nog voordat de palen geïntroduceerd werden. De ICD tussen Rotterdam en Breda was toen praktisch leeg, omdat er iets van 70 ct extra betaald moest worden voor een beperkte tijdswinst. Er was toen ook nog een -betrouwbare- verbinding tussen beide steden via Dordrecht. Een toeslag werd aangeschaft via de automaat.

Nu die palen er zijn (gelukkig maar, ze maken het leven een stuk eenvoudiger op toeslaggebied) en doordat de IC die via Dordrecht ging inmiddels via de HSL rijdt kan een toeslag ook niet meer tussen Rotterdam en Breda.
Alleen op het traject Rotterdam - Schiphol vv is er een relatief grote tijdwinst.
Reputatie 7
Badge +3
Kwestie van marketing.

Reageer