beantwoord

Ik ben mijn kaartje kwijt geraakt op het station en heb een boete moeten betalen!

• 12 mei 2014
  • 4 reacties
  • 328 Bekeken

Ik heb bewijs dat ik een kaartje had, mijn vriend heeft hem voor mij betaald met zijn pinpas en we hebben een bank afschrift. Kunnen wij ons geld nog terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Loes 13 mei 2014, 11:14

Wat ik heb begrepen is daar zeker wel iets mee te doen is, als er gepind is en redelijk op de reistijd betaald is. Dan is het zo terug te traceren lijkt mij, want de boete is als het goed is ook op tijd uitgeschreven. Ik zou toch even contact gaan opnemen met de klantenservice maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut) of wacht even tot een moderator langs komt om een en ander uit te zoeken.

Succes in ieder geval
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Lijkt me ingewikkeld.

U kunt wel een bankafschrift hebben, maar wie zegt dat u dat kaartje niet gewoon gebruikt heeft? Of aan iemand anders heeft gegeven die het alsnog zal gebruiken? Of misschien gewoon nog zelf ergens in een tas of broekzak heeft zitten, terugvindt en het dan zelf alsnog gaat gebruiken?

Voor verloren gegane/zoekgeraakte abonnementen is vaak nog wel iets te regelen, omdat het betreffende vervoerbewijs ongeldig gemaakt of geblokkeerd kan worden door NS. Maar losse kaartjes?
Het zou zeer onlogisch zijn om een kaartje te kopen en die vervolgens niet te gebruiken. Ik reisde ook alleen (dit zal te zien zijn op de bewakingscamera's op het station en mijn vriend kan dit uiteraard getuigen) dus ik zou het kaartje niet aan een ander hebben gegeven. Tevens waardeer ik mijn privacy en spreek ik niet tegen andere reizigers in de trein, dus ik zou ook geen onbekende mijn kaartje hebben gegeven, om wat voor reden dan ook. Het kaartje zou niet later gebruikt kunnen worden gezien het alleen op die dag geldig was (de datum stond erop). Het is inderdaad een ingewikkelde situatie. Bedankt voor uw reactie.
Wat ik heb begrepen is daar zeker wel iets mee te doen is, als er gepind is en redelijk op de reistijd betaald is. Dan is het zo terug te traceren lijkt mij, want de boete is als het goed is ook op tijd uitgeschreven. Ik zou toch even contact gaan opnemen met de klantenservice maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut) of wacht even tot een moderator langs komt om een en ander uit te zoeken.

Succes in ieder geval
Beste FabeFangs, Welkom op het NS Service Forum. Spijtig om te lezen dat je je kaartje bent kwijtgeraakt op het station en dat je hierdoor vervolgens een boete hebt gekregen. Ik wil deze situaite graag voor je uitzoeken en bekijken wat ik hierin kan betekenen. Zou je mij het boetekernmerknr. (begint met een D of Z), NAW-gegevens en geboortedatum willen sturen in een privébericht?

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer