beantwoord

Ik gebruik keuzedagen 1e klas voor reizen naar Duitsland. Ik kan niet uitcheck in Duitsland. Wat nu?

• 11 juli 2014
  • 8 reacties
  • 329 Bekeken

Mijn tickets NS International zijn vanaf Emmerich, Venlo. Tot die plaatsen is mijn trein vrij met gebruik van mijn 1e klas keuzedag. Ik ga op 1 dag heen en weer naar Oberhausen om te winkelen. Kan in Oberhausen niet inchecken voor terugreisdeel in Nederland. Heb AMSloket gevraagd, die bellen met Utrecht, geen antwoord. Heb Utrecht gebeld, geen antwoord, u hoort nog van ons.
Inmiddels is 109euro van mijn rekening afgeschreven voor nieuwe OV-kortingkaart en Keuzedagen en ik weet niet eens of ik ze kan gebruiken. NS, schaamt u zich, dat u geen antwoord kan geven over uw eigen product!
icon

Beste antwoord door Thom 11 juli 2014, 18:05

U heeft vrij reizen tot de grens met uw Keuzedag. Voor het buitenland heeft u een internationaal kaartje nodig. Die kunt u aanvragen bij NSInternational en meteen uitprinten. U koopt een kaartje, in dit geval een retour van uw instapplaats in Nederland naar Oberhausen. Geef daarbij op dat u 100 procent korting heeft in Nederland en als u Railplus heeft of een Bahncard25 ook nog 25 procent in Duitsland. U moet wel inchecken in Nederland en als u dezelfde dag terugreist mag u met uw keuzedag ook terugreizen, uw keuzedag is geldig gemaakt bij het inchecken.
Verder hoeft u formeel alleen nog uit te checken in Nederland als u terug bent in uw woonplaats. U moet reizen met een geldig identiteitsbewijs waarbij de gegevens ervan overeenkomen met wat op uw internationale kaartje staat.

https://www.nsinternational.nl

Veel plezier met winkelen in Oberhausen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft vrij reizen tot de grens met uw Keuzedag. Voor het buitenland heeft u een internationaal kaartje nodig. Die kunt u aanvragen bij NSInternational en meteen uitprinten. U koopt een kaartje, in dit geval een retour van uw instapplaats in Nederland naar Oberhausen. Geef daarbij op dat u 100 procent korting heeft in Nederland en als u Railplus heeft of een Bahncard25 ook nog 25 procent in Duitsland. U moet wel inchecken in Nederland en als u dezelfde dag terugreist mag u met uw keuzedag ook terugreizen, uw keuzedag is geldig gemaakt bij het inchecken.
Verder hoeft u formeel alleen nog uit te checken in Nederland als u terug bent in uw woonplaats. U moet reizen met een geldig identiteitsbewijs waarbij de gegevens ervan overeenkomen met wat op uw internationale kaartje staat.

Mijn tickets NS International zijn vanaf Emmerich, Venlo. Tot die plaatsen is mijn trein vrij met gebruik van mijn 1e klas keuzedag. Ik ga op 1 dag heen en weer naar Oberhausen om te winkelen. Kan in Oberhausen niet inchecken voor terugreisdeel in Nederland. Heb AMSloket gevraagd, die bellen met Utrecht, geen antwoord. Heb Utrecht gebeld, geen antwoord, u hoort nog van ons.
Inmiddels is 109euro van mijn rekening afgeschreven voor nieuwe OV-kortingkaart en Keuzedagen en ik weet niet eens of ik ze kan gebruiken. NS, schaamt u zich, dat u geen antwoord kan geven over uw eigen product!
:(

Dank NS voor Uw reactie. Blijft de vraag: Vorig jaar ben ik 2 maal naar Koln en een keer naar Frankfurt geweest. Dat is hotel en een paar dagen blijven. Bij DB koop ik een ticket Frankfurt Amsterdam en betaal alleen van Frankfurt tot de Nederlandse grens. Daarna heb ik mijn keuze dag ticket, 1 extra zonder datum per jaar die ik gebruik voor mijn vakantie. Die kan ik in Frankfurt niet inchecken, hoe doe ik dat en dat is al eind Juli, mijn verjaardagsvakantie. Aub. antwoord.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is inderdaad een onvolkomenheid in het systeem. Strikt genomen moet u een kaartje kopen van Frankfurt tot de eerste plaats over de grens, naar ik aanneem Arnhem. Daar moet u dan uw keuzedag geldig maken. U kunt er voor kiezen dat niet te doen maar dan wordt uw reis in Nederland duurder. Verder is het nagenoeg zeker dat de ICE weg is als u uw keuzedag heeft geactiveerd want de automaten staan in Arnhem niet op een afstand die in een a twee minuten te belopen is. Het wordt dan even wachten in Arnhem, er is overigens door de week een kwartierverbinding richting Amsterdam.
NS geeft dit ook als officieel antwoord. Dat het ongemakkelijk is, is wel helder. U zou er eventueel voor kunnen kiezen een kaartje Frankfurt-Amsterdam te kopen maar ik zou dat zelf inderdaad niet doen. Een kaartje Frankfurt-Emmerich-grens is niet meer verkrijgbaar. Uw keuzedag is niet verder ook niet geactiveerd en dus niet geldig.

Als ik u nog een ongevraagd advies mag geven: gezien uw reisgedrag in Duitsland is de aanschaf van een Bahncard25 het overwegen waard. Daar zit Railplus, dat u 25 procent korting bij Internationale reizen in andere landen geeft, bij in. Verder kunt u op www.db.de of nog beter op onderstaande link kijken naar Sparpreise en dat kan heel erg veel uitmaken. Met uw Bahncard krijgt u daar ook nog eens 25 procent korting op. Duitsland hanteert gereduceerde tarieven voor zestigplussers.

http://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis/spartickets.shtml

http://www.bahn.com/i/view/BEL/nl/prices/germany/bahncard.shtml
[quote=Thom]Dit is inderdaad een onvolkomenheid in het systeem. Strikt genomen moet u een kaartje kopen van Frankfurt tot de eerste plaats over de grens, naar ik aanneem Arnhem. Daar moet u dan uw keuzedag geldig maken. U kunt er voor kiezen dat niet te doen maar dan wordt uw reis in Nederland duurder. Verder is het nagenoeg zeker dat de ICE weg is als u uw keuzedag heeft geactiveerd want de automaten staan in Arnhem niet op een afstand die in een a twee minuten te belopen is. Het wordt dan even wachten in Arnhem, er is overigens een kwartierverbinding richting Utrecht.
NS geeft dit ook als officieel antwoord. Dat het ongemakkelijk is, is wel helder.[/quote

Dat is absoluut onacceptabel. De NS verkoopt een product, dat ik na jaren, niet meer kan gebruiken.
In de folder over de keuze vrije dagen staat nadrukkelijk, dat deze geldig zijn op, onder andere, de IC/ICE
treinen. Dit is het product NS verkoopt en het product ik, als consument, mag verwachten.
De NS heeft jaren aan voorbereidingstijd gehad met de OVchip. Ruim de tijd voor een antwoord op mijn vraag. Volgende week ga ik naar Brabant om mijn verjaardag te vieren met 2 goede vrienden. Ik heb een auto gehuurd want dat gedoe met samenreizen is ook een pest. Ik heb er gewoon geen zin in om mijn verjaardag te verpesten door onbegrijpelijke treinkaartjes naar Eindhoven ( en de NS Taxi van Eindhoven CS naar Conference Centre De Koningshof in Veldhoven, was ook niet te boeken'. Kortom, als mijn frustraties en vragen niet adequaat worden beantwoord dan ga ik terug in de auto.
Als inwoner van Oud West in Amsterdam wordt dat een huur auto ipv een taxi in combinatie met 1e klas NS.
NS, ik ben de afgelopen jaren blij met u geweest, nu weet ik het niet meer.
Ik kan beter met een auto overweg dan met een treinkaartje- reis....
Het gevoel van vrijheid, taxi bellen, CS en lekker 1e klas op stap,
lunchje in Parij of een Hug met vrienden in London.

U heeft een prachtige commercial waarin ik, uw personeel in de
First Lounges kent mij, het postermeisje ben.
Wat die lekkere krullenbol doet is mijn dagelijks leven en
u heeft mij dat ontnomen.

Leg mij voor eens en voor altijd uit hoe ik Internationaal
kan reizen. Vanuit en naar toe en geen ifs and but.
Gewoon recht voort zijn raap op en over alle landen.

Vriendelijke groet,
Maria R. Vandenbosch Peeman
Amsterdam

Dat is triest,
Reputatie 7
Badge +4
Ik wijs u er overigens op dat ik niet NS ben - ik ben een calculerende reiziger, mits legaal - maar de officiële moderatoren zullen u geen ander antwoord geven. Ik ben hooguit wat minder versluierend en communiceer minder 'modern' waarbij ieder nadeel een voordeel lijkt.

Ik begrijp uw reactie en het zou op te lossen zijn als NS toestaat een keuzedag geldig te laten zijn voor een bepaalde van te voren ingestelde dag, maar dat heeft met nog niet bedacht bij NS.

Om voor de verandering ook maar eens recht voor zijn raap te zijn.:D
Ik wijs u er overigens op dat ik niet NS ben maar de officiële moderatoren zullen u geen ander antwoord geven. Ik begrijp uw reactie en het zou op te lossen zijn als NS toestaat een keuzedag geldig te laten zijn voor een bepaalde van te voren ingestelde dag, maar dat heeft met nog niet bedacht bij NS.

Om voor de verandering ook maar eens recht voor zijn raap te zijn.:D

Dus het forum is geen forum en ik plaats een schreeuw in het niets.
Typisch NS.

Pijn voor de rails wordt niet gehoord.

Ik ga mijn NS Kortingskaart en vrije reizen afschrijving storneren
en combimeer mijn TCA taxi met een huurauto.

Dank u NS meneer voor uw bijzonder onbevredigende antwoorden.

Maria R. Vandenbosch / Peeman
Amsterdam
Reputatie 7
Badge +4
Tsja, ik denk niet dat u het helemaal begrepen heeft wat ik schreef, maar wie weet heeft iemand anders er nog wat aan. Ik begrijp uw ergernis over de combinatie internationaal kaartje/Keuzedag overigens heel goed.:D

Reageer