beantwoord

ik heb de verkeerde eind besteming in gevoerd

• 27 februari 2020
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Ik heb de verkeerde eind bestemming ingevoerd maar  moet ik dan weer een nieuwe kaartje kopen  en mag je als er een stoptrein en de snel trein allebij de zelfde kant op gaan en de zelfde eind bestemming hebben maakt het dan nog uit welke trein je oakt 

icon

Beste antwoord door loklok8 27 februari 2020, 17:10

Ik vermoed dat u een E-ticket heeft, dat geeft u aan in een ander topic. 

Als u het E-ticket nog niet geopend heeft kunt u contact leggen met de klantenservice zij kunnen dan door middel van coulance uw kaart restitueren.

Als u het E-ticket al wel geopend heeft, moet u helaas een nieuw kaartjes kopen, tenzij uw juiste eindbestemming op de route ligt van de verkeerde bestemming dan kunt u gewoon van dat kaartje gebruik maken. 

Als ik het goed begrijp wilt u namelijk naar Zoetermeer, zoals in het andere topic is beschreven. Als u een kaartje Zwolle - Den Haag heeft gekocht (behalve Moerwijk maakt het niet uit welk station in Den Haag) dan hoeft u uw kaartje niet te wijzigen. Maar ik zie in uw eerdere topic ook dat u een kaartje Zwolle - Zoetermeer heeft gekocht, dan snap ik even niet wat er foutief is aan uw kaartje. 

Het maakt in principe niet uit of u een Intercity of een Sprinter neemt met dezelfde eindbestemming zolang de route logisch is en in de reisplanner staat.

U mag dus bijvoorbeeld op Gouda uitstappen en dan overstappen op een Sprinter als u in de Intercity naar Den Haag Centraal zit of u kunt in die trein blijven zitten tot Den Haag Centraal. 

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Nickbanbeters, welkom bij de NS Community!

Kan je aangeven om welke route het gaat?

Zwolle danhaag

Reputatie 6
Badge +1

Ik vermoed dat u een E-ticket heeft, dat geeft u aan in een ander topic. 

Als u het E-ticket nog niet geopend heeft kunt u contact leggen met de klantenservice zij kunnen dan door middel van coulance uw kaart restitueren.

Als u het E-ticket al wel geopend heeft, moet u helaas een nieuw kaartjes kopen, tenzij uw juiste eindbestemming op de route ligt van de verkeerde bestemming dan kunt u gewoon van dat kaartje gebruik maken. 

Als ik het goed begrijp wilt u namelijk naar Zoetermeer, zoals in het andere topic is beschreven. Als u een kaartje Zwolle - Den Haag heeft gekocht (behalve Moerwijk maakt het niet uit welk station in Den Haag) dan hoeft u uw kaartje niet te wijzigen. Maar ik zie in uw eerdere topic ook dat u een kaartje Zwolle - Zoetermeer heeft gekocht, dan snap ik even niet wat er foutief is aan uw kaartje. 

Het maakt in principe niet uit of u een Intercity of een Sprinter neemt met dezelfde eindbestemming zolang de route logisch is en in de reisplanner staat.

U mag dus bijvoorbeeld op Gouda uitstappen en dan overstappen op een Sprinter als u in de Intercity naar Den Haag Centraal zit of u kunt in die trein blijven zitten tot Den Haag Centraal. 

Reputatie 7
Badge +3

Het hangt er vanaf of de goede bestemming op de route van de verkeerde bestemming of je een nieuw kaartje moet kopen. Je mag overal op de route die de reisplanner aangeeft van beginstation tot eindstation uitstappen.

Ligt de goede bestemming verder dan de bestemming op het foute kaartje dan zou je een kaartje vanaf de foute eindbestemming naar de goede eindbestemming erbij kunnen kopen. Je hoeft dan niet een heel nieuw kaartje te kopen, als je het kaartje al.geopend hebt.

Heb je hem nog niet geopend, neem dan telefonisch via Facebook Twitter of chat contact met NS klantenservice.

Reageer