beantwoord

ik heb mijn e-ticktet niet kunnen gebruiken, wat nu?

• 16 januari 2020
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

beste,

mijn afspraak ging vandaag niet door

en ik had een retour van lelystad naar assen gekocht en via de ns app en heb dus een e-ticket….maar kan ik uberhaupt dit vergoed krijgen of voor een andere datum laten omzetten???

mvg

mireille

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 januari 2020, 15:06

Uit uw bericht begrijp ik dat u het ticket al in de app geladen hebt. Dan kunt u uw geld niet meer terugkrijgen. NS kan niet controleren of er niet toch vandaag mee gereisd is of gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou nog rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Dat kan snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Uit uw bericht begrijp ik dat u het ticket al in de app geladen hebt. Dan kunt u uw geld niet meer terugkrijgen. NS kan niet controleren of er niet toch vandaag mee gereisd is of gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou nog rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Dat kan snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Helaas kunnen etickets niet gerestitueerd worden omdat niet is na te gaan of u het wel of niet gebruikt hebt. Bij tickets uit de automaat kan dat wel.

ohhh echt? :( okay…...dat is een dure grap

dan koop ik voortaan een kaartje.

bedankt voor de snelle reacties!!!

Reputatie 7
Badge +3

Een OV-chipkaart gebruiken of een kaartje in de automaat kopen is altijd verstandiger dan een eticket. Alleen voor actiekaartjes heb je helaas geen keuze, dan is een eticket verplicht.

Reputatie 6
Badge +2

NS maakt reclame dat e-tickets 1 euro goedkoper zijn dan kaartjes uit de automaat. Dat je in het geval van een wijziging nu 44,20 euro kwijt bent, wordt voor het gemak maar weggelaten. Als je een ticket via de app koopt word je ook niet gewaarschuwd, maar zit het verstopt in de voorwaarden.

Ik zou zelf in zo'n geval ook altijd een OV-chipkaart gebruiken of een kaartje uit de automaat halen, tenzij ik natuurlijk met een actie e-ticket zou kunnen reizen.

Ik zou het toch gewoon proberen bij de klantenservice, misschien heb je geluk. Ik hoop voor je dat je het geld terugkrijgt.

Reageer