beantwoord

Ik heb twee keuzedagen geactiveerd in plaats van één

• 14 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 223 Bekeken

Ondanks die keuze dag zijn er twee reizen afgeboekt.,wat nu?
icon

Beste antwoord door Hertog 15 augustus 2014, 00:22

Kunt u iets preciezer aangeven wat er is gebeurd?

Hier is duidelijk sprake van het bekende verschijnsel dat bij ophalen van een keuzedag er 2 gereed staande keuzedagen (eentje voor de lopende periode van 2 maanden en die voor het hele jaar) tegelijk op de OV-chipkaart zijn geladen.

En omdat bij inchecken altijd eerst gekeken wordt of er reisproducten op de kaart staan wordt bij de eerste de beste incheck de eerste keuzedag geactiveerd en bij de volgende treinreis de volgende keuzedag. Bij de daaropvolgende (derde) reis, reis je dan gewoon weer op saldo.

Kortom, het al een jaar bekende probleem bij het (dagen) tevoren ophalen van alle beschikbare keuzedagen en/of het ophalen van de keuzedagen bij een kleine gele automaat in een supermarkt of andere winkel.

Het advies was, is en blijft dan ook: Haal een keuzedag in principe altijd op bij een kaartautomaat van de NS (groter scherm met betere keuzemogelijkheden - speciale knop "ophalen keuzedag") en bij voorkeur pas op de dag dat je er daadwerkelijk mee gaat reizen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hier is duidelijk sprake van het bekende verschijnsel dat bij ophalen van een keuzedag er 2 gereed staande keuzedagen (eentje voor de lopende periode van 2 maanden en die voor het hele jaar) tegelijk op de OV-chipkaart zijn geladen.

En omdat bij inchecken altijd eerst gekeken wordt of er reisproducten op de kaart staan wordt bij de eerste de beste incheck de eerste keuzedag geactiveerd en bij de volgende treinreis de volgende keuzedag. Bij de daaropvolgende (derde) reis, reis je dan gewoon weer op saldo.

Kortom, het al een jaar bekende probleem bij het (dagen) tevoren ophalen van alle beschikbare keuzedagen en/of het ophalen van de keuzedagen bij een kleine gele automaat in een supermarkt of andere winkel.

Het advies was, is en blijft dan ook: Haal een keuzedag in principe altijd op bij een kaartautomaat van de NS (groter scherm met betere keuzemogelijkheden - speciale knop "ophalen keuzedag") en bij voorkeur pas op de dag dat je er daadwerkelijk mee gaat reizen.
Badge
F.Houthuijs, welkom op het forum. Gaat het nu om de keuzedagen, 1 van 2 maanden en 1 die voor het hele jaar geldig is? Wat Hertog hier ook aangeeft, haal een keuzedag op bij een kaartautomaat van NS. (op het station). Ik vermoed dat je langs een ophaalpunt bent geweest en daar de keuzedagen hebt opgehaald. Ik kan de keuzedag die voor het hele jaar geldig is niet meer terug op je kaart zetten. Als de keuzedag opgehaald is, wordt deze ook gebruikt. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
De zaak is opgelost. Ik heb de NS gebeld en het laten uitzoeken. De procedures is goed verlopen tot aan het inchecken. Het toegangspoortje berekende een gewone treinreis met korting zo wel heen als terug. Het geld wordt op mijn rekening gestort.
Bedankt voor de hulp.

Reageer