beantwoord

ik kan mijn cadeaukaart waar nog restbedrag op staat niet meer verzilveren

• 26 december 2019
  • 10 reacties
  • 297 Bekeken

Goedendag met Dirk. Ik ben al een half jaar bezig om van een cadeaukaart af te komen waar nog 1 euro opstaat. 
Ik heb al diverse keren via chat contact opgenomen. Steeds valse beloften.
Op 14 november alweer contact opgenomen via chat maar ondanks belofte hierop geen antwoord gekregen.
Wanneer kan ik die kaart nu eens besteden en daarna weggooien. Als ik ga bellen zoals op de website staat ben nog veel meer geld kwijt, dan kan ik hem meteen wel weggooien. (Dit heb ik in de laatste chat ook gezegd).
Ben er wel klaar mee zo langzamerhand.

icon

Beste antwoord door Laura NS 27 december 2019, 11:22

Hi Dirk2019 en welkom op onze NS Community!

Er ontstaat inderdaad een fout wanneer je resttegoed wil verzilveren. Waardoor dit kan durf ik je helaas niet te zeggen. Mijn collega van de Spoordeelwinkel kan me aangeven dat er wel een oplossing voor is. Je zou dan met de chat van Spoordeelwinkel kunnen chatten (rechts onderin) of bellen als je wil; 088 6721002. Dan kun je aangeven welk uit je wil en wordt er een kortingscode aangemaakt voor het restbedrag en kun je het alsnog gebruiken. Mijn excuus dat dit wat omslachtig is zo! Ik zal de situatie aankaarten.

PS: wanneer je contact opneemt met de Spoordeelwinkel hiervoor, dien je de volgende gegevens aan te geven:
-       Naam, adres, e-mailadres
-       Cadeaukaartnummer 
-       Welk uitje je wil bestellen, hoeveel en het totaalbedrag (vb: ‘Dagje uit naar keuze, 2e klas, twee keer, totaal €38,00) 

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Hoi Dirk,

Dit is een reizigersforum maar bedragen kleiner dan €2,30 worden zelden uitbetaald door de NS.

Jammer maar vergeet die ene euro dus gerust, het is de moeite niet waard. Weet je zeker dat die cadeaukaart van de NS is?

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk betreft dit de cadeaukaart van de Spoordeelwinkel. Daar wordt dit over aangegeven:

Cadeaukaart gekregen in juni, toen stond er 20 Euro op. 19 Euro daarvan besteed. Toen ik in juli weer wat in de spoorwinkel wilde kopen,stond er de melding die Momo aangeeft. Heb gevraagd via chat wanneer dan wel weer te gebruiken, was het antwoord in september. In september gevraagd wanneer dan wel, toen was het antwoord oktober. In oktober opnieuw was het antwoord november. In november weer gevraagd ik zou zo snel mogelijk antwoord krijgen maar nooit gekregen. Het gaat me niet om die euro, maar om het principe. Je hebt een cadeaukaart en die moet je dus kunnen gebruiken en niet zoals nu dus al een half jaar niet.

Reputatie 7
Badge

@Dirkns 

Toch maar even bellen met 088 6721002

De enige goede kadobon is die van de Nederlandse Bank, dat blijkt maar weer. 

Het is geen gratis nummer, anders had ik dat wel gedaan. Niet de moeite dus. Beslist niet kopen/cadeau doen deze kaart. Ik dacht in juli het zou wel een tijdelijke storing zijn maar dat is het niet, tijdelijk is geen half jaar….

Hi Dirk2019 en welkom op onze NS Community!

Er ontstaat inderdaad een fout wanneer je resttegoed wil verzilveren. Waardoor dit kan durf ik je helaas niet te zeggen. Mijn collega van de Spoordeelwinkel kan me aangeven dat er wel een oplossing voor is. Je zou dan met de chat van Spoordeelwinkel kunnen chatten (rechts onderin) of bellen als je wil; 088 6721002. Dan kun je aangeven welk uit je wil en wordt er een kortingscode aangemaakt voor het restbedrag en kun je het alsnog gebruiken. Mijn excuus dat dit wat omslachtig is zo! Ik zal de situatie aankaarten.

PS: wanneer je contact opneemt met de Spoordeelwinkel hiervoor, dien je de volgende gegevens aan te geven:
-       Naam, adres, e-mailadres
-       Cadeaukaartnummer 
-       Welk uitje je wil bestellen, hoeveel en het totaalbedrag (vb: ‘Dagje uit naar keuze, 2e klas, twee keer, totaal €38,00) 

Ik heb een nieuwe poging ondernomen en gedaan zoals Laura NS heeft aangegeven. Ik laat nog weten of het gelukt/niet gelukt is.

Ik vernam inderdaad dat het antwoord uitbleef in november. Dat is erg vervelend natuurlijk! Mocht je hier donderdag nog geen antwoord op hebben, kun je het dan laten weten? Dan gaan we kijken of we het op een andere manier sneller voor je op kunnen lossen.

Er is contact met me opgenomen. Voor 1 Euro was het niet mogelijk een code aan te maken, daarom zou ik dit bedrag terugkrijgen. Dat is vandaag gedaan (vandaar dat het antwoord even op zich liet wachten). Ook al betreft het slechts een klein bedrag, het is toch fijn dat het nu is opgelost. Bedankt. Tot slot wens ik iedereen nog een prettige jaarwisseling. 

Goed om te lezen dat het is opgelost en bedankt dat je dit gedeeld hebt met de Community. 

De beste wensen voor 2020! 

Reageer