beantwoord

Ik kan mijn e-ticket niet uitprinten. Wat nu?

• 8 augustus 2014
  • 22 reacties
  • 8867 Bekeken

betaalde ticket onbruikbaar doordat ik het niet kan printen
icon

Beste antwoord door Inge NS 8 augustus 2014, 19:04

Welkom op het forum!

Meer dan het e-ticket afleveren kunnen we helaas niet voor je doen. Als het aan je printer ligt, kan je het e-ticket wellicht uitprinten bij een copyshop in de buurt of bij buren of kennissen?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

22 reacties

wat moet ik doen??
Waarom kan je het niet uitprinten ?
Wat is de reden dat u het niet kunt printen?
Waarom kan je het niet uitprinten ?
De printer doet het niet meer...
Welkom op het forum!

Meer dan het e-ticket afleveren kunnen we helaas niet voor je doen. Als het aan je printer ligt, kan je het e-ticket wellicht uitprinten bij een copyshop in de buurt of bij buren of kennissen?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
ik vind het wel raar dat de duitse Bahn wel accepteert het ticket (of de code) op een smartphone/tablet display te laten scannen.

want - het is een unieke code, toch?

normaliter zijn de duitsers de chagrijnen wat regels betreft, maar hier zijn ze wel meer progressive en logisch dan de Nederlanders en de NS..
Ik zit hier met hetzelfde probleem. Ik had een voordelig Avondretour besteld, maar kan het wegens een plotseling computerprobleem niet uitprinten (en nee, ik heb geen tijd om nog langs vrienden, kennissen of copyshops te gaan) en moet nu toch nog gewoon inchecken om te kunnen reizen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Dat verwacht ik niet. Het is je eigen verantwoordelijkheid om aan jouw deel van de voorwaarden te voldoen. Kun je dat niet, dan heb je pech gehad.
Daar komt het wel een beetje op neer inderdaad. Het uitprinten van een eticket is een duidelijke voorwaarde.
Ik heb dit toch aan de klantenservice voorgelegd. Ik vind het raar dat er in geval van nood geen afdrukmogelijkheid via bijv. de Tickets&Service-balie is, en al helemaal raar dat het ticket op je telefoon in deze digitale tijd niet geaccepteerd wordt.
Ik kan in elk geval bewijzen dat ik dubbel voor deze rit heb betaald en hoop op iets constructievers dan een 'dat is dan jammerdebammer'-reactie.
Je bent zelf willens en wetens akkoord gegaan met de voorwaarden, dan geeft het geen pas om achteraf over de inhoud daarvan te gaan zeuren. Want als je het er niet met de geldende voorwaarden eens bent, dan had je gewoon geen e-ticket moeten aanschaffen. Het is jouw verantwoordelijkheid dat je jouw deel van de voorwaarden nakomt. Kun je dat niet, dan is dat jouw probleem (en niet van de wederpartij) en de gevolgen zijn dus ook voor jou; accepteer dat gewoon.
Er zijn genoeg bedrijven die liever een tevreden klant hebben en er samen proberen uit te komen dan het makkelijke had je maar beter de voorwaarden moeten lezen...

En dan moeten klanten vooral niet zeuren
Er zijn genoeg bedrijven die liever een tevreden klant hebben en er samen proberen uit te komen dan het makkelijke had je maar beter de voorwaarden moeten lezen...

En dan moeten klanten vooral niet zeuren

Noem er eens een paar op.
De meeste commerciƫle bedrijven.

Ik zeg trouwens niet dat de NS in dit geval geld moet terug geven.
Wat dan? Dat Klaas-Jan NS maudvk een printer zou moeten gaan bezorgen?
Wat Maudvk bv aangeeft, de klant de mogelijkheid geven om het ticket aan een servicebalie uit te draaien in geval van nood.

En ze kan wellicht bewijzen dat ze dubbel heeft betaald in dit geval, het e-ticket staat op naam, als haar OV chipkaart een persoonlijke is, kan ze dat evt bewijzen.
Als de mogelijkheid zou bestaan om 'in geval van nood' een e-ticket bij de servicebalie uit te draaien, dan heeft voortaan het gros van de reizigers 'een geval van nood' en wordt de servicebalie daarmee nog meer belast. De mensen die daadwerkelijk van die balie gebruik moeten maken zullen daarvan de dupe zijn. Overigens lijkt het me gezien de privacy niet handig (en overbodig) dat mensen van de servicebalie zomaar gegevens van reizigers kunnen doorzoeken. Die gegevens verstrek je immers tijdens het bestellen van het e-ticket.

Een duidelijke voorwaarde van het e-ticket is dat het uitgeprint moet worden. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om daar een oplossing voor te vinden. Achteraf gaan lopen zeuren over voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan is absurd. Mensen die dat doen maken zichzelf belachelijk.
Als de mogelijkheid zou bestaan om 'in geval van nood' een e-ticket bij de servicebalie uit te draaien, dan heeft voortaan het gros van de reizigers 'een geval van nood' en wordt de servicebalie daarmee nog meer belast.

Zelfs al zou het gros van de reizigers dat willen, dan zal het gros van de reizigers dat niet kunnen omdat de NS al jaren geleden op het gros van de stations het gros van het personeel heeft wegbezuinigd.
@De Luchmacht 2

Dat is jouw mening, er zijn genoeg mogelijkheden anno 2015 om het allemaal wat klantvriendelijker te maken.

Je kan ook een pc met printer neerzetten bij de balie, waar de klant zelf zijn eigen e-mail kan openen en kan printen tegen kosten.

Maud heeft de voorwaarden trouwens duidelijk begrepen De Luchmacht 2, alleen ze had een acuut computerprobleem. Dat kan gebeuren.
Reputatie 1
Badge
@De Luchmacht 2

Je kan ook een pc met printer neerzetten bij de balie, waar de klant zelf zijn eigen e-mail kan openen en kan printen tegen kosten.
.

Tja-je weet toch wel hoe dat in NL toegaat: NS-INT heeft dat-dus enkel op de paar stations waar ze nog aanwezig zijn en die dingen zijn meer als 50% van aantal+tijd kaduuk.
Bovendien zijn er inmiddels nog maar zo'n 30-35 wat grotere stations die nog bemensd zijn-op de wat mindere heel beperkte uren. Als je wat verkeerd woont, dan ben je er nog zo'n 40-50 km vanaf woonachtig, zeker als dat langs een baanvak van bvb Veolia of ARRIVA is.
Overigens heb ik uit andere bronnen ook begrepen dat onze NL (en deense/zweedse) chipkaart helaas niet de standaard voor de verenigde INTernationale spoorwegen gaat worden: dat wordt die barcode. Een land als POLen, wat velen wat achtergebleven vinden, is er al op grote schaal op overgestapt. Je kan er ook nog die 1 eur toeristenafpluktoeslag voor loose kaartjes voor laten vervallen en veel minder storingsgevoelige apparatuur voor gebruiken. Dat heet de wet van de remmende voorsprong.
Terizjde zij nog gemeld, dat vooralsnog lang niet alle DB/duitse treinen met je smartefone gebruikt kunnen worden.
Dat verwacht ik niet. Het is je eigen verantwoordelijkheid om aan jouw deel van de voorwaarden te voldoen. Kun je dat niet, dan heb je pech gehad.

All you apologists really piss me off.

It has been more than three years since the German Bahn has started accepting reading tickets from smartphone displays.

It has been more than three years since NS balies knew about passengers in the need of printing their "e-ticket" (I don't know if you get the irony, Luchmacht. with your name, I'd say: no, you don't).

NS has not reacted at all.

NS does not care about logic - having to print e-tickets.

NS does not care about the environment - why else bother printing tickets on paper?

Why are you acting like the proverbial Germans? Hell, even the Germans are more practical nowadays than NS and their online-apologist sock-puppets.

I saw an advertisement for the NS forums today, praising the flexibility and pragmatism of the NS.

The irony is getting so hard, we should call it platinumy.
I saw an advertisement for the NS forums today, praising the flexibility and pragmatism of the NS.

We at Loo Duck advice Loo Duck.

Reageer