beantwoord

Ik moet een E-ticket printen, maar heb geen printer. Wat nu?

• 16 maart 2014
  • 19 reacties
  • 49989 Bekeken

• Intercity
  • 6 reacties
Ik heb een Dagkaart gekocht bij AH, niet in de gaten dat je verplicht een printer thuis moet hebben!
Dit zondag 16mrt2014 wou een dagje uit met de trein, maar geen printer thuis, wat nu? Niet zo handig hè?
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 maart 2014, 17:35

Ik heb een Dagkaart gekocht bij AH, niet in de gaten dat je verplicht een printer thuis moet hebben!
Dit zondag 16mrt2014 wou een dagje uit met de trein, maar geen printer thuis, wat nu? Niet zo handig hè?

Enige alternatief lijkt mij om die dagkaart bij een vriendje/vriendinnetje uit te printen.
We zijn immers op de wereld om elkaar te helpen, nietwaar?
Bekijk origineel

19 reacties

Enige alternatief lijkt mij om die dagkaart bij een vriendje/vriendinnetje uit te printen.
Ik zie helaas ook geen andere oplossing dan iemand te vinden die het E-ticket voor je kan uitprinten. Succes in ieder geval.
Hallo Neo,

Ik heb je vraag aangepast en verplaatst naar het topic 'Overige producten', om de vindbaarheid te vergroten. Hans heeft het juiste antwoord gegeven op de vraag.

Vriendelijke groet,
Marjan
De naam e-ticket zegt wel genoeg, toch? Verder kun je op tal van plaatsen printen.

Bedankt Hans!
dus je bent verplicht een printer te hebben of een vriendje/vriendinnetje of een goede buurman te hebben! Ik ben bij mijn buurman geweest, "ik heb nog nooit een printer gehad", zei die. Mijn vrienden wonen ver weg.
We verwachten dat je een treinkaartje koopt en gewoon gaat reizen, ik wil eigenlijk dit probleem bij de NS aankaarten om het eenvoudiger te maken, niet zo veel regels opleggen, als je toch wilt dat mensen gaan reizen met die actiekaart. Vorige keer had ik een kaart van 13€ gekocht en gewoon met die kaart gereisd, nu koste het 17€ met zo een lastige regel erbij!
De naam e-ticket zegt wel genoeg, toch? Verder kun je op tal van plaatsen printen.
Zegt wel genoeg wat? Dat je het op papier moet laten uitprinten, maar niet met digitaal code op iphone kan hebben, zoals ik met mijn vliegticket deed, met de vlucht van Emiraat maatschappij van Ams naar Melbourne vliegen? of je weet wat de E inhoud?
Het staat toch echt overduidelijk in de voorwaarden die AH stelt. Het staat onder andere te lezen op de posters, in de folders en op de website. Wellicht is het een optie dat je een volgende keer eerst even onderzoekt wat je nou exact gaat kopen. Of dacht je dat je met je kassabon van AH zo de trein in kon stappen?
Zegt wel genoeg wat? Dat je het op papier moet laten uitprinten, maar niet met digitaal code op iphone kan hebben, zoals ik met mijn vliegticket deed, met de vlucht van Emiraat maatschappij van Ams naar Melbourne vliegen? of je weet wat de E inhoud?

Het staat in de voorwaarden. Waar het om gaat is dat jij steigert om iets wat je in principe van te voren had kunnen weten. Het kan best zijn dat het bij een ander bedrijf een keer anders is, maar bij e-tickets moet je vaak gewoon het voucher uitprinten. Daarnaast stond het dus in de voorwaarden.

En dat printen kan bij elke plaatselijke bibliotheek.

Zou je dan niet beter het vliegtuig kunnen nemen in plaats van je zo druk te maken over de trein?

Het is overigens een actie van Albert Heijn en niet van NS.
Dus klachten bij de bakker!
Zou je dan niet beter het vliegtuig kunnen nemen in plaats van je zo druk te maken over de trein?

Vliegtuig? Ze hebben geen Actie, op dit moment! en ik heb hoogtevrees! Bedankt voor de advies!
Wellicht is het een optie dat je een volgende keer eerst even onderzoekt wat je nou exact gaat kopen. Of dacht je dat je met je kassabon van AH zo de trein in kon stappen?

Ja, wellicht! en inderdaad zo! Ik dacht dat je met je kassabon van AH zo de trein in kon stappen

Vliegtuig? Ze hebben geen Actie, op dit moment! en ik heb hoogtevrees! Bedankt voor de advies!

Wat zal jij het dan benauwd hebben gehad op die vlucht van Amsterdam naar Melbourne.

Wat zal jij het dan benauwd hebben gehad op die vlucht van Amsterdam naar Melbourne.

Nee, het viel wel mee, want het was een grote Airbus A380 heel comfortabel en ik kon mijn e-ticket op mijn I-Phone mee vliegen, het hoefde niet op papier uit te printen.
Zouden jullie aub inhoudelijk op elkaar willen reageren? :? Bedankt! En is het gelukt met het printen van je e-ticket Neo? Je zou eventueel naar een copyshop kunnen gaan.
Zouden jullie aub inhoudelijk op elkaar willen reageren? :? Bedankt! En is het gelukt met het printen van je e-ticket Neo? Je zou eventueel naar een copyshop kunnen gaan.

van Reiziger1984:
"En dat printen kan bij elke plaatselijke bibliotheek. " en
van Femke NS
"Je zou eventueel naar een copyshop kunnen gaan"
zijn nuttig! Bedankt!

Mijn punt is:
" ik wil eigenlijk dit probleem bij de NS aankaarten om het eenvoudiger te maken, niet zo veel regels opleggen, als je toch wilt dat mensen gaan reizen met die actiekaart.
Vorige keer had ik een kaart van 13€, Actie van NS, gekocht en gewoon met die kaart heb gereisd, nu koste het 17€ met zo een lastige regel erbij! onnodig!" Hoop op verbetering, That's it!
Ik denk dat een logische verklaring voor het feit dat treinkaartjes via AH altijd E-tickets zijn, is dat AH gewoon die kaartjes niet op een andere manier wil/kan verkopen. De kassa's zijn bijvoorbeeld niet ingericht om de enveloppen te bewaren waarin de treinkaartjes zouden zitten en natuurlijk is het niet gewenst als er tientallen kaarten zouden blijven liggen als een kassa even dicht is. Voor AH is het veel handiger/veiliger om het op deze manier te doen.

Dat je een vorige keer EUR 13 hebt betaald en nu EUR 17 doet natuurlijk niet ter zake. Je vind het of een goede aanbieding en schaft een ticket aan, of je doet het niet.

Voor de conducteurs zijn de e-tickets ook veel handiger dan de Kruidvatkaartjes waarmee 90% van de reizigers 'vergeet' in te checken.
Ik denk dat een logische verklaring voor het feit dat treinkaartjes via AH altijd E-tickets zijn, is dat AH gewoon die kaartjes niet op een andere manier wil/kan verkopen. De kassa's zijn bijvoorbeeld niet ingericht om de enveloppen te bewaren waarin de treinkaartjes zouden zitten en natuurlijk is het niet gewenst als er tientallen kaarten zouden blijven liggen als een kassa even dicht is. Voor AH is het veel handiger/veiliger om het op deze manier te doen.

Dat je een vorige keer EUR 13 hebt betaald en nu EUR 17 doet natuurlijk niet ter zake. Je vind het of een goede aanbieding en schaft een ticket aan, of je doet het niet.

Voor de conducteurs zijn de e-tickets ook veel handiger dan de Kruidvatkaartjes waarmee 90% van de reizigers 'vergeet' in te checken.

Als AH mobieltjes en simkaarten kan verkopen ( die ook niet bij de gewone kassa liggen), kunnen ze ook OV-chipkaarten verkopen. Zie weinig verschil tussen het achter slot en grendel bewaren van simkaarten en OV-chipkaarten. Bij de servicekassa kun je diverse vestigingen zelfs anonieme OV-chipkaarten kopen.
Ja, inderdaad, niet bij de gewone "kruideniers" kassa's, maar bij de servicebali.

Opvallend overigens dat je bij de gewone kassa's wel cadeaukaarten kan kopen en opwaarderen.

Dus, waar een wil is is een weg. Maar AH heeft er samen met NS kennelijk na de ervaringen met de problemen met de Kruidvatkaartjes voor gekozen om ditmaal maar te gaan voor het E-ticket.
Het kopen van prepaid-tegoed gaat bij AH geloof ik ook via een code op de kassabon. Voor het opwaarderen van cadeaukaarten moet de kaart eerst gescand worden. Zoals die kaarten in de winkel hangen zijn ze waardeloos. AH doet het gewoon op een manier die voor hen (zo goed als) waterdicht is.

Ik kan me ook wel voorstellen dat een treinkaart kopen terwijl je je kar vol boodschappen staat af te rekenen aantrekkelijker is dan weer opnieuw in de rij gaan staan voor de servicebalie, waardoor AH er dus meer verkoopt. Bovendien is de voorraad kaarten eenvoudiger te verdelen over de filialen via een code op de kassabon dan dat de kaarten daadwerkelijk fysiek in de winkel aanwezig moeten zijn.
Reputatie 6
Badge +2
geen printer thuis, wat nu?
Zie ook https://www.postnl.nl/printbezorger.

Reageer