beantwoord

ik wil een ov fiets huren, maar mijn ov kaart is nog maar korter dan 1 jaar geldig

• 13 juni 2014
  • 8 reacties
  • 544 Bekeken

is hier toch een mogelijkheid voor?
icon

Beste antwoord door Brian NS 13 juni 2014, 09:14

Hallo Lilian,

Normaal gesproken moet je OV-chipkaart langer geldig zijn dan een jaar. Er is wel een optie om het abonnement op deze kaart te krijgen, je kan even je NAW-gegevens + kaartnummer mailen naar info@ov-fiets.nl. Je kan dan aangeven dat deze kaart minder dan een jaar geldig is, maar je wel graag een OV-fiets abonnement op die kaart wil hebben. Zij zouden dit in orde kunnen maken.

Mocht je het abonnement niet direct binnen een paar dagen nodig hebben, kun je het beste een nieuwe kaart aanvragen. Als je deze in huis hebt, kun je het abonnement daar op plaatsen.

Ps. Ik heb je vraag even verplaatst naar het topic 'Overige abonnementen'.
Bekijk origineel

8 reacties

Ja, alvast een nieuwe OV-chipkaart aanschaffen.
Hallo Lilian,

Normaal gesproken moet je OV-chipkaart langer geldig zijn dan een jaar. Er is wel een optie om het abonnement op deze kaart te krijgen, je kan even je NAW-gegevens + kaartnummer mailen naar info@ov-fiets.nl. Je kan dan aangeven dat deze kaart minder dan een jaar geldig is, maar je wel graag een OV-fiets abonnement op die kaart wil hebben. Zij zouden dit in orde kunnen maken.

Mocht je het abonnement niet direct binnen een paar dagen nodig hebben, kun je het beste een nieuwe kaart aanvragen. Als je deze in huis hebt, kun je het abonnement daar op plaatsen.

Hallo Lilian,

Toegegeven, Brian, jij bent in dezen ook maar de boodschapper, maar het is natuurlijk wel zo controversieel als wat.
Voor een OV-fiets abonnement moet de OV-chipkaart waaraan dat abonnement wordt gekoppeld minimaal 1 jaar geldig zijn.
Maar als die OVC nog korter dan een jaar geldig is, dan is het ook mogelijk.

Het is van tweeën één: óf de kaart moet nog minstens 1 jaar geldig zijn, óf het abonnement kan te allen tijde aan de OV-chipkaart gekoppeld worden, ook als deze nog korter dan 1 jaar geldig is.
Hallo Geus,

Normaal gesproken moet de kaart echt nog minstens een jaar geldig zijn. Er zijn uitzonderingen zodat het abonnement nog wel op deze kaart kan worden geplaatst. Lilian kan het beste even contact op nemen met OV-fiets, of dat in haar geval ook zo is. Maar nogmaals, normaal gesproken moet de kaart echt nog minimaal een jaar geldig zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Elders is een periode van acht weken genoemd. Ik kan me de reactie van Geus wel een beetje voorstellen, overigens. Als je ovfiets meteen op een kaart zet die nog minimaal een jaar geldig is, heb je ook geen gedoe. Als je hem op de kaart zet met een beperkte geldigheid moet het abo op een gegeven moment toch weer overgezet.
Hallo Lilian,

Dank je Brian, ik heb ze aangeschreven nu nog een antwoord.
groet, Lilian
Hallo Lilian,

Toegegeven, Brian, jij bent in dezen ook maar de boodschapper, maar het is natuurlijk wel zo controversieel als wat.
Voor een OV-fiets abonnement moet de OV-chipkaart waaraan dat abonnement wordt gekoppeld minimaal 1 jaar geldig zijn.
Maar als die OVC nog korter dan een jaar geldig is, dan is het ook mogelijk.

Het is van tweeën één: óf de kaart moet nog minstens 1 jaar geldig zijn, óf het abonnement kan te allen tijde aan de OV-chipkaart gekoppeld worden, ook als deze nog korter dan 1 jaar geldig is.

ook weer waar Geus, groet, Lilian

Ik vind het ook een beetje stom, want ze kunnen toch weer een extra abonnement verkopen, maar weegt dan blijkbaar niet op tegen de kosten van de administratieve handeling.
Lilian
dank Brian en Geus, ik heb de ov-chip een mail gestuurd, maar voorlopig verwacht ik nog geen antwoord. Ik vind het bijzonder dat dit niet eenvoudiger kan. Bedankt voor je snelle antwoord Brian. Ik ben vandaag behoorlijk gefrustreerd geraakt van alle doorkiessystemen en de EVA computer,
Niet bepaald klantvriendelijk.
groet, Lilian

Reageer