beantwoord

In en uit checken op de verschillende station

• 23 september 2018
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Ik heb een vraag, op 28 September moet ik met mijn kind van 9,van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal station, en dan overstappen naar Amsterdam schiphol, op dit dag heb ik e-ticket voor haar gekocht (railrunner) de vraag is als wij op de station Rotterdam Centraal overstappen moeten we uit checken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 september 2018, 11:47

Nee. U hoeft bij uw overstap in Rotterdam Centraal namelijk niet door de poortjes.

Overigens kunt u met een e-ticket niet in- en uitchecken. U gebruikt de vierkante code alleen om poortjes te passeren die gesloten zijn. Op station Schiphol Airport zijn er geen poortjes, maar alleen paaltjes, en daar hoeft u dus niet nog het e-ticket te scannen.
Bekijk origineel

4 reacties

Okay, begrijpt het, harstike bedankt!
Op Rotterdam Zuid zijn wel poortjes, deze open je inderdaad met de vierkante code. Dit kan alleen bij het poortje waar de lezer achter een glazen plaatje zit, dit is het brede poortje (voor kinderwagens enz.)
Her E ticket is tijdens de reis inderdaad het treinkaartje.
Dus de e-ticket is alleen een bewijs of betaling? Als ik in station Rotterdam Zuid met haar instappen moet zij ook de e-ticket laten scannen voor de poortjes?
Badge +3
Nee. U hoeft bij uw overstap in Rotterdam Centraal namelijk niet door de poortjes.

Overigens kunt u met een e-ticket niet in- en uitchecken. U gebruikt de vierkante code alleen om poortjes te passeren die gesloten zijn. Op station Schiphol Airport zijn er geen poortjes, maar alleen paaltjes, en daar hoeft u dus niet nog het e-ticket te scannen.

Reageer