In- en uitchecken bij een reis met meerdere vervoerders

• 13 mei 2014
  • 3 reacties
  • 264 Bekeken

Hallo ik heb een vraag, ik ga Vrijdag naar Valkenburg, moet ik dan uitchecken in Heerlen en moet ik verder met Violia moet ik me dan weer inchecken en dat valt dan in de dalurentijd, moet ik dan ook wachten tot deze voorbij is, ik reis met mijn vrije dag voordeel abbonnement

3 reacties

Welkom op het forum johan1276!

Voor een correct antwoord zou ik inderdaad graag willen weten over wat voor vervoersbewijs je precies beschikt. Ga je reizen met een abonnement, NS Keuzedag of één van onze actiekaartjes? Ik wacht je antwoord even af.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 6
Badge +2
Johan, je kan beter eerst vertellen hoe het vervoerbewijs precies heet. Er zijn ook kaarten waarbij je vóór de spits in Valkenburg moet aankomen.
Reputatie 7
Badge +4
Met uw vrijedagvoordeelkaart bedoelt u daarmee een dagkaart voor de daluren? In dat geval reist u gratis mee in de daluren als u voor de spits bent ingestapt. U moet dan uw reis na het inchecken wel binnen een half uur beginnen en dan mag u reizen tot u, in uw geval, Valkenburg heeft bereikt. Heeft u niet ingecheckt voor 16.05 dan is uw kaart niet geldig. Als u dan gratis wilt reizen, zult u moeten wachten tot 18.25.

Het moment dat u incheckt bepaalt of u nog kunt reizen in de spitsuren. Het vervelende hier is dat er sprake is van twee maatschappijen, NS en Veolia. U kunt meteen na het uitchecken bij het ene bedrijf weer inchecken bij de andere. Checkt u voor 16.05 bij het tweede bedrijf in in - en geen seconde later - dan mag u nog gratis mee op uw kaart.

Een beetje slim plannen en inchecken bepaalt dus alles.

In het andere geval kunt u er ook voor kiezen te betalen in de spits maar het is het beste dat te voorkomen. De reisplanner op de NS-site kan dan helpen te vinden wat u het beste kunt doen om er op tijd te zijn. De laatste mogelijheid om in Heerlen aan te komen is dan om 15.51 in uw geval. Dan kunt u om 16.00 inchecken bij Veolia en bent u om 16.11 in Valkenburg zonder extra kosten. Komt u later aan dan betaalt u 3,22.

Reageer