beantwoord

In- en uitchecken in België met NS international?

• 18 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 343 Bekeken

Ik reis woensdag van Amsterdam naar Leuven met NS international (intercity).
1. Klopt het dat ik met het uitgeprinte ticket in moet checken in Nederland?
2. Moet ik dan ook uitchecken in Leuven, zo ja, hoe?
3. Moet ik dan ook weer inchecken in Leuven, zo ja, hoe?
4. Ik reis gratis binnen Nederland. Kan ik het beste het ticket online boeken voor het traject Roosendaal - Leuven en de rest binnen Nederland met mijn gewone ov-kaart, of kan ik beter online een ticket Amsterdam - Leuven boeken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 augustus 2014, 13:53

Het antwoord op de eerste drie vragen is nee. In Leuven valt er niets in of uit te checken en in Nederland gebruikt u de barcode op een ticket alleen om eventueel gesloten poortjes te kunnen openen, verder niet. Als u op een station komt met paaltjes of met nog geopende poortjes, hoeft u niets te doen.

U zorgt voor een internationaal vervoerbewijs voor het hele traject en kiest daarbij voor "NS traject gratis" of "100% korting in Nederland". Zie deze pagina voor meer informatie.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het antwoord op de eerste drie vragen is nee. In Leuven valt er niets in of uit te checken en in Nederland gebruikt u de barcode op een ticket alleen om eventueel gesloten poortjes te kunnen openen, verder niet. Als u op een station komt met paaltjes of met nog geopende poortjes, hoeft u niets te doen.

U zorgt voor een internationaal vervoerbewijs voor het hele traject en kiest daarbij voor "NS traject gratis" of "100% korting in Nederland". Zie deze pagina voor meer informatie.
Welkom op het forum Jaspero!

Het antwoord van Tochjo is helemaal correct. Nog een kleine aanvulling: vergeet je OV-chipkaart met Studenten/NS abonnement niet mee te nemen in de trein. Het is niet nodig om met je kaart in te checken, aangezien je al in het bezit bent van een e-ticket van NS International. Wel dien je te kunnen aantonen dat je recht hebt op vrij reizen op het Nederlandse traject.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer