beantwoord

In/uitcheck fietsenstalling

  • 11 August 2023
  • 12 reacties
  • 424 Bekeken

Hee, mijn fiets is vermist en wil graag mijn in/uitcheck van de periode dat ik in die fietsenstalling ben geweest terug halen. Maar hij haalt alleen de in/uitcheck van het station bij. Hoe kan ik de gegevens van de fietsenstalling in/uitcheck terug halen?

Groet,

Rico

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 August 2023, 10:56

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Die staan ook vermeld bij je transacties?

Goedemorgen ricovw en welkom bij de NS Community.

Als je gebruik hebt gemaakt van een bewaakte fietsenstalling dan zou je inderdaad de transacties daarvan moeten kunnen terugvinden in je Mijn NS reishistorie.

In de bewaakte ( op afstand) NS fietsenstalling op station Helmond stal ik mijn fiets geregeld, maar dit blijkt niet uit mijn reishistorie. NS slaat deze gegevens wel op: hoe kan men daar inzicht in krijgen? Ik vraag dit omdat fiets van familielid daar werd gestolen en NS verlangt bewijs dat je fiets in de NS stalling stond.

Badge +3

Dan moet diegene wel NS Flex hebben volgens mij, al zou bij reizen op saldo er ook wel iets in Mijn Reizen moeten staan qua OV-fiets en Stallen op Rekening.

Mijn fiets is gestolen op 22 september uit de met camera’s bewaakte NS fietsenstalling in Alkmaar Noord. Er is dus geen enkele reishistorie te vinden terwijl ik  regelmatig gebruik maak van deze stalling. Ik heb een OV-chipkaart. Geen abonnement. OV-chip verwijst mij terug naar de NS en vice versa. Ik heb bij elkaar een paar uur met medewerkers van klantenservice aan de lijn gesproken. 

Ik sta nooit langer dan 24 uur dus er wordt nooit iets afgeschreven. NS eist een bewijs dus ik heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en nu gevraagd of de camerabeelden van de dief maar ook de camerabeelden van mij gedeeld mogen worden met NS. 

Ingelogd op mijnNS en ingelogd op OV-chipkaart. 

OV-chipkaart.nl:

Datum Check-in Vertrek Check-uit Bestemming Bedrag Transactie Klasse Product Opmerkingen Naam Kaartnummer
22-09-2023 12:22     bij NS 20 Saldo automatisch opgeladen   EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 12:22 Alkmaar Noord     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Alkmaar Noord 13:06 Schagen 5,1 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 15:13 Schagen       Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Schagen 15:31 Heerhugowaard 3,9 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 22:26 Heerhugowaard     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Heerhugowaard 22:35 Alkmaar Noord 2,6 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229

Mijn fiets is gestolen op 22 september uit de met camera’s bewaakte NS fietsenstalling in Alkmaar Noord. Er is dus geen enkele reishistorie te vinden terwijl ik  regelmatig gebruik maak van deze stalling. Ik heb een OV-chipkaart. Geen abonnement. OV-chip verwijst mij terug naar de NS en vice versa. Ik heb bij elkaar een paar uur met medewerkers van klantenservice aan de lijn gesproken. 

Ik sta nooit langer dan 24 uur dus er wordt nooit iets afgeschreven. NS eist een bewijs dus ik heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en nu gevraagd of de camerabeelden van de dief maar ook de camerabeelden van mij gedeeld mogen worden met NS. 

Ingelogd op mijnNS en ingelogd op OV-chipkaart. 

OV-chipkaart.nl:

Datum Check-in Vertrek Check-uit Bestemming Bedrag Transactie Klasse Product Opmerkingen Naam Kaartnummer
22-09-2023 12:22     bij NS 20 Saldo automatisch opgeladen   EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 12:22 Alkmaar Noord     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Alkmaar Noord 13:06 Schagen 5,1 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 15:13 Schagen       Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Schagen 15:31 Heerhugowaard 3,9 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 22:26 Heerhugowaard     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Heerhugowaard 22:35 Alkmaar Noord 2,6 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229

En via mijnNS

 

Niets te vinden van in- uitchecken fietsenstalling. Volgens NS moet het zichtbaar zijn, ik ben ten einde raad! Mijn dure fiets stond vast met een extra ABUS kettingslot in het slotgat van mijn normale fietsslot en is tussen 12.22 en 22.35 gewoon losgeknipt en gestolen. 

Goedemiddag Eevvie, welkom bij de NS Community.

Ik help je graag verder via een privébericht, maar heb daarvoor ook jouw persoonsgegevens nodig. Zou je daarom jouw account/profiel willen aanvullen met jouw volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en indien bekend je klantnummer? Deze gegevens kunnen alleen door jou en de NS Community Moderators gezien worden.

Indien gewenst kan je altijd achteraf jouw persoonsgegevens weer verwijderen uit jouw profiel.

Mijn fiets is 16-09-2023 gestolen uit de met camera's bewaakte fietsenstalling in Alkmaar Noord. Ik heb direct online aangifte gedaan en vervolgens de klantenservice van NS gebeld. Van de medewerker kreeg ik een e-mailadres, nl. ov-fiets@ns.nl. Naar dit adres heb ik tot nu toe drie maal een mail gestuurd met mijn verhaal en verzoek de beelden te bekijken en deze aan de politie te verstrekken (PV nummer toegevoegd). Ik heb op geen van de berichten een reactie of bevestiging ontvangen. Wel heb ik nog enkele keren gebeld, maar kreeg hetzelfde verhaal te horen: een mail sturen naar het bovengenoemde e-mailadres! 

Vanmiddag heb ik in totaal 1.5 uur met de Klantenservice gebeld. Ik moet een bewijs toevoegen dat mijn fiets in de stalling stond op 16 september. Ik heb een anonieme pas en heb mijn fiets om +/- 07.20 uur in de stalling gezet, op het ringslot en een extra kabelslot waarmee hij aan een rek stond. Toen ik om 17.55 uur in de stalling kwam was mijn fiets weg en laf er nog een stuk van mijn extra (doorgeslepen) slot op de grond.  

Zojuist kwam ik op dit forum terecht en las het bericht van Eevvie. Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Zij was een week later de pineut. Ik weet, net als Eevvie niet, hoe ik aan een bewijs moet komen dat ik in de stalling stond. Ik heb in de reishistorie alleen mijn reis van 16 september terug kunnen vinden. 

Help! Wat moet ik doen om aan een bewijs te komen dat ik die dag om +/- 07.20 uur met mijn anonieme ov kaart binnen ben gekomen om mijn fiets te stallen? 

Groet, Irene

Goedemorgen SteendamI. Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat dit je is overkomen.
Het e-mailadres wat je opnoemt is helaas niet in gebruik. Het moet info@ov-fiets.nl zijn. Daar zul je wel (t.z.t) reactie op krijgen.

Dag Sascha,

Wat enorm slordig van de medewerker Klantenservice NS. Ik heb nadat zij mij het e-mailadres gaf dit opgelezen en gevraagd of ik het goed opgenomen had. Dat was het geval!

Mijn prangende vraag is hoe ik aan een bewijs kom dat ik mijn fiets inderdaad in de fietsenstalling Alkmaar Noord geplaatst heb. In de reishistorie van NS zie ik alleen mijn treinreis. Ook bij OV kan ik niets vinden. NS geeft aan dat ik het bewijs moet aanleveren... 

Ik heb een anonieme kaart die geldig is tot 01-12-2027.

Is dit voor Eevvie inmiddels opgelost en zo ja, op welke wijze? Dan zou het voor mij ook moeten lukken. Haar situatie is bijna identiek. 

Staat mijn bericht van gisteravond openbaar? Ik vind het vreemd dat er nog geen reacties op zijn gekomen. 

Groet, Irene

Goedemorgen SteendamI,

De NS Community is een plek waar reizigersvragen worden beantwoord door andere reizigers. Wij hebben niets meer vernomen van Eevie sinds haar bericht. 
Mijn advies is om contact te zoeken via het e-mailadres wat ik toestuurde. Bewijs tonen van je stalling wordt lastig omdat je een anonieme OV-chipkaart gebruikt. Maar als je het verhaal toelicht zoals je dat hierboven hebt gedaan zullen de collega's aan de andere kant van het e-mailadres je zaak bekijken en je hopelijk een oplossing bieden.

 

Dank Sascha! Groet Irene

Reageer