beantwoord

Incheck in daluur in NS-bus - overstap in spit op trein

  • 7 August 2023
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Donderdag wil ik van 't harde naar Schiphol reizen. Ik stap dan op /t harde op een NS-bus. Hierdoor moet ik in Zwolle in de spits uitchecken en weer inchecken voor de trein. Houd ik automatisch het daluren-tarief, of kan ik beter een los Dalurenkaartje kopen en het begin van de reis vóór 16u inchecken.

Ik heb zelf en kortingskaart 40% (niet op sald), en mijn vriend gaat als medereiziger mee met korting.

icon

Beste antwoord door MoDe 7 August 2023, 19:11

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Met een ov-chipkaart (ongeacht welk abonnement) is een overstap in de spits prima, want de hele reis is met NS. Medereizigers dienen natuurlijk ook een ov-chipkaart te hebben, want met een e-ticket is het niet toegestaan om in de spits te reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Een los daluren-kaartje is niet geldig als vervanging van een dalurenabonnement als daarmee het samenreiskaartje wordt bedoeld. Het samenreiskaartje is alleen geldig in combinatie met een incheck van een geldig abonnement. Met een daluren-eticket mag je tijdens de spits niet in de trein zijn. Reist jouw vriend met jou mee met een samenreiskaartje dan zal de hele reis binnen de daluren moeten zijn.

Hartelijk dank voor het antwoord! Is heb mij niet gerealiseerd dat je met een daluren-eticket niet in de spits mag reizen, ook iet als die reis al voor de spits begon.

Badge +3

Hartelijk dank voor het antwoord! Is heb mij niet gerealiseerd dat je met een daluren-eticket niet in de spits mag reizen, ook iet als die reis al voor de spits begon.

Bij reizen op een bankpas is het geen probleem, maar ja daarmee krijg je geen korting.

Reageer