beantwoord

inchecken bij daluren abbonnement

• 31 maart 2019
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Afgelopen donderdag 28-3-2019 hadden wij een dagje Amsterdam gepland vanwege "Rembrandt 350 jaar" Wij zouden de eerste trein na 09.00 uur nemen op station Universiteit Tilburg. Ook daar hebben wij onze dag geactiveerd. Wij hebben iets voor 09.00 uur ingecheckt om de trein iets na 9 uur te nemen. Zijn altijd ruimschoots op tijd omdat mijn vrouw sympatische dystrofie heeft aan linker enkel en zodoende langzamer loopt. Wat schets later onze verbazing : Men schrijft zomaar € 19,30 af voor treinkaartje terwijl wij een vrije reisdag zouden hebben. Wij zouden graag zien dat de bedragen op zowel mijn vrouw haar kaart alsmede mijn kaart worden gecorrigeerd. Kaart echtgenote: X Mijn nummer: X.

Hopende op een spoedige afwikkeling.

Met vriendelijke groet
Paul Kwantes

p.s. wij hebben op alle stations ingecheckt en uitgecheckt. Moet zichtbaar zijn in uw systeem.

Dit bericht is aangepast.
icon

Beste antwoord door Emma NS 1 april 2019, 10:24

Beste pkwantus, welkom bij onze Community!

Wanneer je reist met één van je Keuzedagen, heb je een marge van vijf minuten. Dat betekent dat wanneer je incheckt om 08:54 je dus te vroeg bent. Op dat moment is de Keuzedag nog niet geldig en wordt er dus de volledige ritprijs ingehouden. Ik denk echter dat mijn collega's van de Klantenservice hier niet heel moeilijk over zullen doen. Mocht je Facebook of Twitter hebben, is dat een hele makkelijke manier om contact op te nemen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Het moment van inchecken is bepalend voor de tariefstructuur van de reis. Dat wil zeggen, als u voor 8.55 incheckt, u incheckt in de spits en uw gehele reis wordt berekend in de spits. Er wordt niet gekeken naar hoe laat uw trein vertrekt, maar puur naar het tijdstip waarop u de kaart voor de lezer houdt.

U kunt eventueel contact opnemen met de klantenservice of ze uit coulance restitutie kunnen verlenen. De klantenservice is te bereiken via 030-7515155 of bijvoorbeeld via privébericht op Twitter of Facebook.
Reputatie 3
U kunt op elke insjekautomaat heel goed zien wat de tijd is, en bovendien komt er een boodschap welk type kaart-saldo wordt aangeslagen. Hier in de buurt staan er vrijwel altijd wel mensen die zo rond 8.54 afwachten tot ze kunnen. En NS geeft u zo al 5 minuten extra marge, dat is ruim voldoende op zo´n klein stationnetje.
Beste pkwantus, welkom bij onze Community!

Wanneer je reist met één van je Keuzedagen, heb je een marge van vijf minuten. Dat betekent dat wanneer je incheckt om 08:54 je dus te vroeg bent. Op dat moment is de Keuzedag nog niet geldig en wordt er dus de volledige ritprijs ingehouden. Ik denk echter dat mijn collega's van de Klantenservice hier niet heel moeilijk over zullen doen. Mocht je Facebook of Twitter hebben, is dat een hele makkelijke manier om contact op te nemen.

Reageer