beantwoord

inchecken met eticket

• 9 juli 2014
  • 8 reacties
  • 8343 Bekeken

Op station Hoorn Kersenboogerd spoor 1 staan de poortjes nog open. Als ik daar zoek naar het poortje om de eticket te scannen kan ik die nergens vinden bij de drie verschillende ingangen naar spoor 1. Hoe moet ik dan inchecken als de poortjes dicht zijn?
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 juli 2014, 18:06

Ik zie dat je inmiddels al een aardig eind op weg bent geholpen. Graag geef ik in dit topic ter aanvulling nog de volgende informatie: De e-tickets worden vanaf 9 juli voorzien van een nieuwe vierkante barcode. Door deze barcode voor de barcodelezer op een poortje te houden kun je door de poortjes. Aan het symbool boven het poortje herken je de barcodelezer.

Ik heb je topic voor de vindbaarheid verplaatst naar 'overige producten'.
Bekijk origineel

8 reacties

Je hoeft niet in te checken met een e-ticket. Als het goed is kun je een van de poortjes openen met behulp van de Aztec-code op het e-ticket. Voordat de poortjes definitief dicht gaan, zal het in elk geval bij een van de poortjes mogelijk zijn te sleutelen met een e-ticket.
Reputatie 4
Badge
Op station Hoorn Kersenboogerd spoor 1 staan de poortjes nog open. Als ik daar zoek naar het poortje om de eticket te scannen kan ik die nergens vinden bij de drie verschillende ingangen naar spoor 1. Hoe moet ik dan inchecken als de poortjes dicht zijn?
Met een e-ticket check je niet in en uit zoals met de chipkaart maar je gebruikt hem als sleutel voor poortjes die op slot zitten.

De poortjes zijn echter sneller gebouwd dan dat de oplossing voor internationale en e-tickets gevonden werd. Daarom moeten op alle stations die al poortjes hebben gekregen één of meerdere scanners worden omgebouwd voordat alle poortjes daar dicht kunnen.
Badge
Zo'n poortje ziet er trouwens zo uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaartsysteem#mediaviewer/Bestand:Combinatie_OVC_barcode_lezer.jpg
bedankt! Het is nu duidelijker voor me!
Ik zie dat je inmiddels al een aardig eind op weg bent geholpen. Graag geef ik in dit topic ter aanvulling nog de volgende informatie: De e-tickets worden vanaf 9 juli voorzien van een nieuwe vierkante barcode. Door deze barcode voor de barcodelezer op een poortje te houden kun je door de poortjes. Aan het symbool boven het poortje herken je de barcodelezer.

Ik heb je topic voor de vindbaarheid verplaatst naar 'overige producten'.

Op station Harderwijk zijn geen code scanners alleen chiplezers. Ik ga ij Utrecht overstappen, kan ik me daar dan gewoon inchecken vanaf Utrecht of krijg ik dan een probleem omdat ik volgens het ticket niet bij Harderwijk ben ingecheckt?

Badge +3

U hoeft met uw e-ticket niet in te checken. Dat kan zelfs niet eens; u kunt de vierkante code op het ticket alleen gebruiken om gesloten poortjes te passeren als u die tegenkomt. Komt u die niet tegen, omdat uw reis begint of eindigt op een station met paaltjes of omdat u overstapt zonder poortjes te passeren, dan hoeft u niets te doen met uw ticket.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, met een e-ticket heeft u dat probleem niet, want u hoeft met een e-ticket niet in te checken. Het kan niet eens, u kunt met de vierkante code alleen een poortje openen. In- en uitchecken heeft met betalen te maken, en uw kaartje is al betaald. In- en uitchecken is dus niet hetzelfde als een poortje openen.

Reageer