beantwoord

Inchecken met Euregioticket

• 31 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

Moet je met een euregioticket ook in en uitchecken?
icon

Beste antwoord door Bart NS 31 oktober 2014, 18:15

Als je het Euregioticket bij onze kaartautomaten aanschaft, staat het op een eenmalige OV-chipkaart. Daarmee kan je inchecken op je beginstation en word je verder op zicht gecontroleerd. Op deze pagina vind je de details over van Nederland naar het buitenland reizen. Dit topic verplaats ik naar 'overige producten', daarnaast pas ik je titel iets aan om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

5 reacties

Als je het Euregioticket bij onze kaartautomaten aanschaft, staat het op een eenmalige OV-chipkaart. Daarmee kan je inchecken op je beginstation en word je verder op zicht gecontroleerd. Op deze pagina vind je de details over van Nederland naar het buitenland reizen. Dit topic verplaats ik naar 'overige producten', daarnaast pas ik je titel iets aan om de vindbaarheid te vergroten.
Ik heb een persoonlijke ov-chipkaart. Kan ik daar ook de euregioticket op zetten?
Reputatie 4
Badge
Dat zou niet moeten kunnen want in het buitenland kan je OV-chipkaart niet uitgelezen worden.
Dat kan inderdaad niet, het is in Nederland alleen te krijgen op een eenmalige OV-chipkaart.
Reputatie 7
Badge +4
De informatie is dat hij ook op de ov-chipkaart te zetten zou zijn, is onjuist. Het Euregioticket is niet op de ov-chipkaart te verkrijgen, ook al stond het wel zo op de site. Wel als eenmalige chipkaart maar niet als optie voor de ov-chipkaart dus. Het zou ook tot onmogelijke situaties in het buitenland leiden.

https://forum.ns.nl/overige-producten-6/euregio-op-de-ov-chipkaart-niet-handig-6561

Gemarkeerd als antwoord: Inge NS op 10 oktober 2014, 16:21

Hey Thom! Je topic was helaas aan onze aandacht ontglipt, vandaar de wat late reactie. Ik heb n.a.v. je kritische noot navraag gedaan over de gebruiksmogelijkheden van het Euregio-Ticket, omdat het inderdaad nogal vreemd zou zijn om dit product ook voor de 'gewone' OV-chipkaart beschikbaar te stellen. Dit blijkt dan ook niet het geval te zijn. Het Euregio-Ticket is alleen verkrijgbaar als eenmalige chipkaart zonder toeslag. De tekst op de website is inmiddels aangepast. Fijn dat je dit bij ons onder de aandacht hebt gebracht!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer