beantwoord

Incheken voor 6:30 met een Samenreisticket Dagretour Dal

• 25 februari 2020
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Ik wil vanuit station Deurne naar Den Haag Centraal reizen en ik maak de reis samen met iemand met een Studentenreisproduct. De korting geldt in de daluren maar uit de informatie op de website wordt me niet helemaal duidelijk of ik met dit kaartje wel kan reizen in de trein die ik moet nemen (de intercity van 6:24, die om 8:41 aankomt in Den Haag). De reis begint dus voor de spits, maar eindigt tijdens de spits. Ik hoop dat iemand me kan helpen, of eventueel een andere oplossing voor me weet zodat ik toch met wat korting reizen kan!

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 februari 2020, 11:47

Aan de titel te zien gaat dit niet om Samenreiskorting op de OV-chipkaart, maar om het Samenreisticket Dagretour Dal. Daar staat toch duidelijk:

Het is niet toegestaan om met het Samenreisticket Dagretour Dal op mobiel ticket of e-ticket (homeprint) tijdens de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren

Ik ben er dinsdag na mijn dienst ook nog privé op aangesproken en heb het even moeten controleren. Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses voor mijn eerdere onjuiste antwoord.

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van Samenreiskorting op een OV-chipkaart, dan zal het incheckmoment leidend zijn en mag een reis afgemaakt worden in de spits, zolang hij in de daluren begint.

Dit werkt echter anders wanneer er gebruik wordt gemaakt van het Samenreisticket Dagretour Dal. Daarmee mag niet tijdens de spits gereisd worden, ook niet wanneer de reis in de daluren is begonnen.

Ik heb mijn eerdere reactie aangepast

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag Mollemans en welkom bij de NS Community!

Samenreiskorting is een product wat nog steeds werkt volgens het principe dat het tijdstip van inchecken leidend is voor de hele reis. Zolang je aan jouw reis begint in de daluren, mag je hem ook afmaken tijdens de spits. In het geval dat jij met een E-ticket samenreiskorting reist, zal de inchecktijd van de persoon met wie jij mee reist worden gebruikt.

Edit: zie beste antwoord

Reputatie 7
Badge +3

Aan de titel te zien gaat dit niet om Samenreiskorting op de OV-chipkaart, maar om het Samenreisticket Dagretour Dal. Daar staat toch duidelijk:

Het is niet toegestaan om met het Samenreisticket Dagretour Dal op mobiel ticket of e-ticket (homeprint) tijdens de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen.

Ik ben er dinsdag na mijn dienst ook nog privé op aangesproken en heb het even moeten controleren. Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses voor mijn eerdere onjuiste antwoord.

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van Samenreiskorting op een OV-chipkaart, dan zal het incheckmoment leidend zijn en mag een reis afgemaakt worden in de spits, zolang hij in de daluren begint.

Dit werkt echter anders wanneer er gebruik wordt gemaakt van het Samenreisticket Dagretour Dal. Daarmee mag niet tijdens de spits gereisd worden, ook niet wanneer de reis in de daluren is begonnen.

Ik heb mijn eerdere reactie aangepast

Reputatie 5
Badge

Ach gossie toch, en dan voortaan maar iedereen hier verwijten dat ie zwart reist en niet kan lezen------terwijl NS zelf het blijkbaar ook nog over het hoofd kan zien. Nee hoor, makkelijker kunnen (willen? ) we het echt niet maken, dat zou toch echt te makkelijk gedacht zijn.

Iets minder denigrerend mag ook, bahnrider. Ik ben ook gewoon een mens die vergissingen kan maken. Uiteindelijk staat het duidelijk aangeven bij de voorwaarden van het Samenreisticket Dagretour Dal en die zijn leidend.

Reageer