Op dit moment staat op de site het volgende:
Rotterdam C.
Vrijdag 18 September 09:35
Oorzaak
Tussen Rotterdam C. en Hoofddorp/Rotterdam Noord en tussen Rotterdam Blaak en Schiedam C. rijden geen treinen door inzet van hulpdiensten.
Gebruik de tram tussen Schiedam C. en Rotterdam Blaak.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Roosendaal en Amsterdam C. kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
Ik vind dit geen heldere communicatie. De allereerste boodschap is mijns inziens:
"Van en naar Rotterdam Centraal rijden geen treinen."
Daarna kun je preciseren, hoe het precies zit. Maar met de mededeling dat er geen treinen rijden tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centrum zijn veel reizigers niet voldoende geholpen. Als je vanuit Groningen komt, weet je niet dat dat betekent dat jouw trein niet naar Rotterdam rijdt. Die trein stopt immers niet in Rotterdam Noord.
Dat er ook nauwelijks treinen tussen Gouda en Rotterdam Alexander rijden zou ook de moeite van het vermelden waard zijn en waarschijnlijk geldt dat ook voor andere trajecten rond Rotterdam. Maar daar heb ik geen zicht op.
Waarom is het zo moeilijk om adequaat te communiceren met de reizigers bij een incident?
Ik hoop dat hier nog eens naar gekeken wordt.
Succes.
Beste antwoord door Brian NS
@John de Jong De collega's van reisinformatie geven aan dat ze vaak beginnen met communicatie in het algemeen: van en naar Rotterdam geen treinverkeer. Als er een duidelijk plan is dan gaan ze dat specificeren. Reizigers willen dan weten tot waar ze precies kunnen reizen. We proberen dan ook aan te geven waar de intercity's uitvallen, daarom wordt er een duidelijker beeld geschetst.
Bekijk origineel