beantwoord

Internationaal ticket alleen gebruiken op Nederlandse traject?

• 12 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 227 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik vraag me af of een ticket ook geldig is als je ten onrechte invult dat je een Bahncard 100 hebt, maar hem alleen in Nederland gebruikt. Dan zou je namelijk bij NS International of DB Bahn goedkope treinkaartjes kunnen kopen.

Bijvoorbeeld: Een enkeltje van Vlissingen via Groningen naar Oldenburg kost bij NS €25,40 (maximum tarief). Bij NS International koop je al een enkeltje voor €18,60.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 13 augustus 2014, 13:52

Ik heb de titel wat aangepast en het topic naar overige producten verplaatst. Zo is het topic makkelijker te vinden voor andere lezers. Het is fraude zodra je ten onrechte invuld dat je een Bahncard 100 hebt. Het treinpersoneel kan hier naar vragen en dan riskeer je een boete. Dat de rit goedkoper is op die manier heeft vooral te maken met de afstand die je dan in totaal af zou leggen.
Bekijk origineel

4 reacties

Goede vraag, ... ik meen dat ik hem ergens eerder heb gelezen, met het plausibele antwoord van een medeforumlid er al bij.
Reputatie 6
Badge +2
Een enkeltje van Vlissingen via Groningen naar Oldenburg kost bij NS €25,40 (maximum tarief).
Je bedoelt waarschijnlijk naar een Nederlands station zoals Bad Nieuweschans.
Reputatie 7
Badge +4
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/opvallend-kaartje-amsterdam-groningen-ns-international-soms-goedkoper-de-ns-zelf-4828

Ik gaf mijn reactie per ongeluk hier.
Ik heb de titel wat aangepast en het topic naar overige producten verplaatst. Zo is het topic makkelijker te vinden voor andere lezers. Het is fraude zodra je ten onrechte invuld dat je een Bahncard 100 hebt. Het treinpersoneel kan hier naar vragen en dan riskeer je een boete. Dat de rit goedkoper is op die manier heeft vooral te maken met de afstand die je dan in totaal af zou leggen.

Reageer