beantwoord

Internet in de Intercity Direct

• 31 maart 2014
  • 2 reacties
  • 1486 Bekeken

Hallo,

Ik reis dagelijks met de Intercity Direct van Schiphol naar Rotterdam en weer terug. Daar betaal ik een fikse toeslag voor, maar ik heb geen internet/wifi in de trein. Voor de snelste trein van Nederland vind ik dat echt een gebrek. Kan hier iets aan gedaan worden of staat er al iets dergelijks op de planning?

Met vriendelijke groeten,

Lisanne
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 maart 2014, 18:05

Hallo Lisanne,
Omdat de Intercity direct grote stukken ondergronds rijdt is Wifi technisch (nog) niet te realiseren.
Hetzelfde probleem zie je bijv. ook bij de metro van de RET.

Op dit moment wordt daar wel uitgebreid onderzoek naar gedaan, hoe dat signaal betrouwbaar werkend onder de grond te krijgen.
Totdat een technisch goed alternatief is gevonden en uitgevoerd (je praat wel over een "paar" kilometer) zul je het nog even met G3 of G4 moeten doen, hoewel je ondergronds daar hetzelfde probleem mee zal hebben.

Wist je trouwens dat de snelste gewone Intercity op bepaalde trajecten 140 km/uur rijdt en de Intercity Direct de geweldige snelheid van max. 160 km/uur mag rijden.
En voor die extra snelheid mag je een - wat jij noemt "fikse"- toeslag van zegge en schrijve €2,30 neertellen.
Maar je wint er wel zo'n 23 minuten tijdwinst mee, dus dubbeltje per minuut.

Vr.gr.
Hans

P.S. Ook al staat er NS-expert bij mijn naam, ik heb geen enkele binding met NS en de beoordeling of ik expert ben laat ik graag aan anderen over.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Lisanne,
Omdat de Intercity direct grote stukken ondergronds rijdt is Wifi technisch (nog) niet te realiseren.
Hetzelfde probleem zie je bijv. ook bij de metro van de RET.

Op dit moment wordt daar wel uitgebreid onderzoek naar gedaan, hoe dat signaal betrouwbaar werkend onder de grond te krijgen.
Totdat een technisch goed alternatief is gevonden en uitgevoerd (je praat wel over een "paar" kilometer) zul je het nog even met G3 of G4 moeten doen, hoewel je ondergronds daar hetzelfde probleem mee zal hebben.

Wist je trouwens dat de snelste gewone Intercity op bepaalde trajecten 140 km/uur rijdt en de Intercity Direct de geweldige snelheid van max. 160 km/uur mag rijden.
En voor die extra snelheid mag je een - wat jij noemt "fikse"- toeslag van zegge en schrijve €2,30 neertellen.
Maar je wint er wel zo'n 23 minuten tijdwinst mee, dus dubbeltje per minuut.

Vr.gr.
Hans

P.S. Ook al staat er NS-expert bij mijn naam, ik heb geen enkele binding met NS en de beoordeling of ik expert ben laat ik graag aan anderen over.
Badge
Dag Lisanne, welkom op het forum. Het is nog niet zeker of en wanneer er wifi zal komen in intercity direct treinen. Wie weet in de toekomst. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.

Reageer