Irritatie 40% kortingsabonnement

• 31 januari 2016
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Ik heb een 40% kortingsabonnement daar mogen 3 meereizigers van meegenieten.
Alleen voor de veranderingen kon je een los kaartje kopen met 40% korting. Dat kan niet meer.
Degene moet nu een ov kaart hebben en minstens €20 op de kaart hebben staan om überhaupt mee te kunnen genieten van de 40% korting.
Daarbij gaat het via een ingewikkeld proces met de kaartjes automaat.
Via de website kan je ook geen kaartje kopen met de 40% korting.
Of ik moet iets gemist waardoor dit veel makkelijker kan.
Zo niet dan heeft de NS een perfect ontmoediging beleid van wel betalen voor het abonnement maar medereizigers niet mee te laten genieten.

In Barendrecht heeft de NS zo bedacht een kaartjesautomaten 1 buiten en1 binnen het station.
Wil je trein op tijd halen ben je verplicht om minstens 20 min in de rij te staan voor een kaartje. (Automaat is zo geplaatst dat je bij regen nat wordt)
Is het niet beter om buiten er 2 te plaatsen? En wel zo dat men niet nat wordt als het regend?

1 reactie

Een kleine correctie, als u uw medereizigers mee wil nemen met 40% korting, dan hoeft er in combinatie met het reisrecht Samenreiskorting geen 20, maar 10 euro op de OV-chipkaart te staan. Wat betreft de kaartautomaten kan ik helaas erg weinig van zeggen, hoop dat iemand het oppikt die hier iets mee zou kunnen gaan doen.

Reageer