beantwoord

Is Driebergen-Zeist nu een NS zonetaxi punt of niet

• 27 november 2018
  • 5 reacties
  • 345 Bekeken

Vorige week had ik, na een avondje stappen in Amsterdam, een lekke band met mijn vouwfiets. Ik woon in de buurt van Driebergen-Zeist op een plaats waar geen openbaar vervoer komt.
Nu had ik al eens een bordje NS Zonetaxi gezien en gezien dat je zo'n taxi kunt aanvragen via de NS App.
Dus dit leek mij het uitgelezen moment om gebruik te maken van de NS Zonetaxi. Echter bij het aanvragen via de App kreeg ik de hele tijd de melding dat het begin of eindpunt van de rit een NS Zonetaxipunt moet zijn. Daaruit zou blijken dat Driebergen-Zeist geen zonetaxi punt is.
Ook bij service op dit station (Driebergen-Zeist) staat in de de app geen NS Zonetaxi vermeld.

Maar op de taxiplaats staat toch echt dit (zie foto) bord (26-11-2018)

icon

Beste antwoord door Sivan NS 3 december 2018, 09:20

Goedemorgen.

Driebergen Zeist is inderdaad een aantal maanden geen NS Zonetaxistation geweest. Het weghalen van het bord stond op het programma, maar begin dit jaar zou er uitbreiding volgen. Dit heeft wat langer geduurd. Vandaag gaat NS Zonetaxi op bijna alle stations van start. Dus ook weer op Driebergen-Zeist. Alleen bij de stations in Amsterdam en Den Haag zal NS Zonetaxi niet van start gaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Het was vroeger een zonetaxi-station maar inmiddels niet meer. Waarschijnlijk heeft het taxi-bedrijf dat aangesloten was besloten geen zaken meer te willen doen met NS Zonetaxi, of is het failliet gegaan en is het bordje daarbij vergeten.
NS Zonetaxi moet je ook niet zien als een garantie dat het goed gaat, het is altijd maar zeer de vraag of ze uberhaupt komenopdagen. Van afgelopen 4 ritten die ik boekte zijn er 2 geannuleerd na lang wachten, zonder enige vorm van compensatie (maar wel mij opzadelen met hogere kosten en veel vertraging). Het probleem is dat NS Zonetaxi eigenlijk helemaal losstaat van de NS, en dat NS zelf maar heel weinig kan doen (en dus ook de moderators hier).
Reputatie 7
Badge +3
Vorige week werd nog bekend gemaakt dat NS Zonetaxi vanaf 3 december gaat uitbreiden naar bijna alle stations.
https://nieuws.ns.nl/ns-zonetaxi-op-244-extra-stations--in-nederland/
Reputatie 5
Vorige week werd nog bekend gemaakt dat NS Zonetaxi vanaf 3 december gaat uitbreiden naar bijna alle stations.
https://nieuws.ns.nl/ns-zonetaxi-op-244-extra-stations--in-nederland/

Welke taxi-bedrijven worden concreet toegevoegd om dit te bereiken?
Wat vervelend dat dit bord je in verwarring gebracht heeft, YarraY. Op dit moment is Driebergen-Zeist inderdaad geen NS Zonetaxi punt. Ik ga voor jullie kijken of ik kan achterhalen welke stations erbij zullen komen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, zal ik het in dit topic vermelden.
Goedemorgen.

Driebergen Zeist is inderdaad een aantal maanden geen NS Zonetaxistation geweest. Het weghalen van het bord stond op het programma, maar begin dit jaar zou er uitbreiding volgen. Dit heeft wat langer geduurd. Vandaag gaat NS Zonetaxi op bijna alle stations van start. Dus ook weer op Driebergen-Zeist. Alleen bij de stations in Amsterdam en Den Haag zal NS Zonetaxi niet van start gaan.

Reageer