beantwoord

Is het verboden om de hond mee te nemen in een vervangende NS bus?

• 28 december 2017
  • 31 reacties
  • 2115 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3
En niks dat "in principe" de hond meemag in de treinvervangende bus. Die mag altijd mee. Dat moet NS gewoon dat glashard afspreken met de busmaatschappijen. Een betalende reiziger heeft een vervoersovereenkomst met NS en niet met de chauffeur van een touringcar en hoort dus ook geen last te hebben van die chauffeur.

Een trein is wat beter bestand tegen het fenomeen 'hond' dan een luxe touringcar natuurlijk. Zelfde als met 'fiets' dat verschilt ook per bus of je die mee mag nemen (in bagageruim). Hoe daar mee om te gaan?
Reputatie 7
Fiets wordt ook gecommuniceerd dat het niet is toegestaan 🙂
Een hond zou natuurlijk (helemaal in deze situatie) mee moeten kunnen. Mocht dit door de chauffeur worden geweigerd dan kan dit worden aangegeven bij het NS-personeel op het station of bij onze klantenservice, zodat we kunnen bemiddelen hierin en meteen naar een oplossing kunnen zoeken.

DominicRU, zou je me nog een privébericht kunnen sturen? Ik bied je graag een compensatie aan.
Reputatie 7
Badge
Een hond zou natuurlijk (helemaal in deze situatie) mee moeten kunnen. Mocht dit door de chauffeur worden geweigerd dan kan dit worden aangegeven bij het NS-personeel op het station of bij onze klantenservice, zodat we kunnen bemiddelen hierin en meteen naar een oplossing kunnen zoeken.

@Iris NS
Het is in de situatie van DominicRU niet (alleen) geweigerd door de buschauffeur, maar door een (ingehuurde?) NS medewerkster bij het station... Vandaar dat we op dit forum de procedure van NS TVV ter discussie stellen.
Bij een TVV in Rotterdam in augustus heb ik zelf ervaren dat een ingehuurd NS hesje (type werkstudent) de chauffeur napraatte bij het wegjagen van een minder valide dame. Toen ik hem daarop aansprak, en vroeg om met NS contact op te nemen, zei hij dat hij daarover geen instructies had gekregen. Alleen dat hij de treinreizigers naar de juiste bus moest verwijzen.
Reputatie 7
Badge +3
Kortom, NS moet veel strakker sturen op het TVV en vooral de eigen medewerkers beter instrueren.
Reputatie 7
Badge
Bij de Jumbo zie ik de filiaalhouder in pak met stropdas om bij drukte de rolkarren uit de vrachtwagen en door de winkel rijden.
Maar bij NS zie ik het management nog niet het stationsplein opkomen om gestrande reizigers t helpen. Laat staan dat de dienstwagens voor minder valide passagiers worden gebruikt.

Reageer