beantwoord

Jaarabonnement stalling Zwolle ongeldig

• 19 november 2020
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

De nieuwe stalling in Zwolle gaat 4 december open. Nou blijkt dat mijn tot eind februari doorlopende jaarabonnement van de oude stalling niet meer geldig is in de nieuwe stalling. Dat kan toch niet kloppen? Ik heb voor een jaar betaald, dat kan toch niet ineens met 3 maanden worden ingekort zonder compensatie? Door corona heb ik sowieso nauwelijks gebruik kunnen maken van de stalling dus word hiermee dubbel 'gestraft' voor mijn vertrouwen in NS fietsenstalling 

icon

Beste antwoord door Mark NS 20 november 2020, 10:09

Hoi FrankHart, welkom op de NS Community.

Dat lijkt mij inderdaad ook vreemd. Indien het abonnement voor exact die locatie is, dan zou het daar na vernieuwing van de stalling ook geldig moeten zijn. Als deze nieuwe stalling als een andere locatie wordt gezien, dan kan dat het wel verklaren. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter om het oude abonnement te beëindigen. Jaarabonnementen voor Fietsenstallingen zijn per maand opzegbaar, ook binnen het eerste contractjaar en er kan dan een restitutie voor te veel betaalde abonnementskosten over de resterende periode plaatsvinden. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Vreemd. Hoe kwam u er achter dat uw abonnement niet meer geldig is? Heeft u hierover bericht ontvangen?

Hoi FrankHart, welkom op de NS Community.

Dat lijkt mij inderdaad ook vreemd. Indien het abonnement voor exact die locatie is, dan zou het daar na vernieuwing van de stalling ook geldig moeten zijn. Als deze nieuwe stalling als een andere locatie wordt gezien, dan kan dat het wel verklaren. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter om het oude abonnement te beëindigen. Jaarabonnementen voor Fietsenstallingen zijn per maand opzegbaar, ook binnen het eerste contractjaar en er kan dan een restitutie voor te veel betaalde abonnementskosten over de resterende periode plaatsvinden. 

Reputatie 6

Ik heb destijds in Haarlem een papieren formulier gekregen waarmee ik de resitutie kon regelen. Het nieuwe jaarabonnement ging namelijk ineens enorm omlaag qua prijs en ik had net voor een nieuw jaar afgesloten. Dit was echter een papieren abonnement.

Voor digitale abonnementen op je OV Chipkaart kun je via de Klantenservice je abonnement opzeggen. Bij mij kon dat alleen pas met ingang van de eerst volgende maand (ingangsdatum was 13 januari en kon deze op 19 oktober pas beëindigen per 13 november). 

​​​​​over de corona compensatie: Waar de "dagstalling" mensen compensatie kregen omdat enkele stallingen tijdelijk dicht waren, is dat voor abonnementhouders nooit gebeurd. De dagstalling mensen betaalden namelijk teveel omdat ze hun fiets niet weg konden halen..maar voor abonnementhouders geldt net zo goed dat ze geen gebruik konden maken van de stalling toen deze enkele weken dicht was in de lente.

Reageer