jongeren dagkaart | NS Community
beantwoord

jongeren dagkaart

  • 11 March 2021
  • 7 reacties
  • 2245 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hallo, ik heb een vraagje over de jongeren dagkaart!

Ik zag dat het niet geldig bij andere treinvervoerders.

Maar ik snap niet wat ze met dit bedoelen, kan iemand me alsjeblieft uitleggen!

icon

Beste antwoord door MoDe 11 March 2021, 09:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je mag met een jongerenkaart alleen in NS treinen reizen. Dus geen Arriva of andere treinen. Je mag ook niet tijdens de spits in de trein zijn, ook al ben je voor de spits ingestapt.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo, ik heb een vraagje over de jongeren dagkaart!

Ik zag dat het niet geldig bij andere treinvervoerders.

Maar ik snap niet wat ze met dit bedoelen, kan iemand me alsjeblieft uitleggen!

Behalve NS zijn er in Nederland nog meer bedrijven die met treinen rondrijden, zoals Arriva, Breng, Connexxion. Deze Jongerenkaart is alleen geldig in treinen van NS.

 

Je mag ook niet tijdens de spits in de trein zijn, ook al ben je voor de spits ingestapt.

Je mag ook niet roken in de trein. Je mag je voeten ook niet op de bank leggen. Je mag ook niet onnodig aan de noodrem trekken.
Wat is de relevantie van je opmerking?

Je mag met een jongerenkaart alleen in NS treinen reizen. Dus geen Arriva of andere treinen. Je mag ook niet tijdens de spits in de trein zijn, ook al ben je voor de spits ingestapt.

Dankje wel voor je antwoord, maar in de app bij ns zie je de tijden alleen dus hoe kan je weten of in deze tijd een ns trein komt of arriva of wattan ook? 

Reputatie 7
Badge +3

@Abod Als je de NS reisplanner gebruikt staat erbij om welke trein het gaat. Plan Roermond- Maastricht maar eens, dan kun je het zien.

@mrfreeze niet iedereen weet dat je tijdens spits met jongerenkaartje in de trein mag zijn, daar komen genoeg vragen over.

 

Reputatie 7
Badge +1

In de app staat ook aangegeven welke vervoerder de dienst zal uitvoeren. 

Dit is bijvoorbeeld Roermond:

Stel je wilt naar Maastricht. Om 11:00 vertrekt er dus een Stoptrein van Arriva richting Maastricht Randwyck vanaf spoor 3a. Om 11:16 vertrekt een Intercity van NS richting Maastricht vanaf spoor 3a. Als je met de Jongerendagkaart reist moet je dus de trein van 11:16 nemen, omdat de dagkaart niet geldig is in de trein die vertrekt om 11:00.

Als je de reis details opent door op een bepaalde reis te klikken kan je ook een voorbeeld zien van hoe de trein eruit ziet. Treinen van NS zien er meestal wat anders uit dan de treinen van andere vervoerders. 

@Abod Als je de NS reisplanner gebruikt staat erbij om welke trein het gaat. Plan Roermond- Maastricht maar eens, dan kun je het zien.

@mrfreezeniet iedereen weet dat je tijdens spits met jongerenkaartje in de trein mag zijn, daar komen genoeg vragen over.

 

@MoDe @mrfreeze  : Ik weet dat de leesvaardigheid van de jongeren sterk aan het afnemen is, maar dit wordt bij het bestellen toch echt zeer duidelijk vermeld. Dus ik blijf het net als mrfreeze overbodige info vinden.

@Abod Als je de NS reisplanner gebruikt staat erbij om welke trein het gaat. Plan Roermond- Maastricht maar eens, dan kun je het zien.

@mrfreezeniet iedereen weet dat je tijdens spits met jongerenkaartje in de trein mag zijn, daar komen genoeg vragen over.

 

Heel bedankt!! ♥️

Reageer