beantwoord

jongeren dagkaart

• 29 July 2021
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Goedemorgen,

Ik wil vrijdag 30 juli met de intercity breda naar Breda vanaf Schiphol. En zondag 1 augustus weer terug van Breda naar Schiphol. Nu wil ik voor deze reizen een jongeren dagkaart kopen. Nu vraag ik me af of deze intercity ook onder deze dagkaart valt of dat ik gewoon met min ov chipkaart moet reizen.

Fijne dag verder!

Met vriendelijke groet,

Shannon Feenstra

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 July 2021, 09:18

De Jongeren Dagkaart is ook geldig in de Intercity direct tussen Schiphol en Breda, maar alleen als je er ook nog een toeslag Intercity direct bij koopt. Deze is nodig voor het traject tussen Schiphol en Rotterdam.

Als je deze toeslag niet wil betalen, dan kun je ook reizen via Den Haag. Je moet dan in Den Haag overstappen en bent een half uur tot drie kwartier langer onderweg. De reisplanner toont ook deze reismogelijkheid.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

De Jongeren Dagkaart is ook geldig in de Intercity direct tussen Schiphol en Breda, maar alleen als je er ook nog een toeslag Intercity direct bij koopt. Deze is nodig voor het traject tussen Schiphol en Rotterdam.

Als je deze toeslag niet wil betalen, dan kun je ook reizen via Den Haag. Je moet dan in Den Haag overstappen en bent een half uur tot drie kwartier langer onderweg. De reisplanner toont ook deze reismogelijkheid.

Oke helemaal duidelijk! En die toeslag kan ik ook in de NS app kopen toch?

Bedankt voor het reageren!

Badge +3

Zeker, de toeslag is in de app te vinden bij Meer > Kaartverkoop, tabje Toeslagen, onder de naam IC Direct toeslag. Maar als je al een OV-chipkaart hebt, dan is het iets goedkoper om de toeslag te kopen door je OV-chipkaart voor de rode toeslagzuil op het perron te houden. Je krijgt dan 40% korting in de daluren.

Reageer