beantwoord

jongeren dagkaart

• 17 August 2021
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Hallo, ik heb een jongeren dagkaart gekocht alleen ik ben ik in de daluren gaan reizen en heb een extra los ticket moeten kopen, is er een mogelijkheid om het geld van de jongeren dagkaart terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 August 2021, 18:21

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Bedoel je dat je een nieuw vervoerbewijs moest kopen, omdat je in de spitsuren gereisd hebt? In de daluren is de Jongeren Dagkaart immers juist geldig.

In principe is er geen restitutie mogelijk voor e-tickets. NS kan namelijk niet zien of ze al dan niet gebruikt zijn. Is het andere kaartje dat je kocht, een e-ticket vol tarief? Dan is er misschien nog wel iets mogelijk.

Hoe dan ook, je zult je verzoek rechtstreeks met de klantenservice moeten bespreken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Je kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Oké heel erg bedankt!

Hallo ik heb een kaartje gekocht omdat ik dacht dat ik de goeie datum had aan getikt maar heb perongeluk de verkeerde datum gedaan.

Reputatie 7
Badge +4

Als u het kaartje al heeft geopend, heeft u pech, want dat wordt niet terugbetaald. Als NS terug zou betalen kunt u er toch mee reizen en dat is niet te controleren. Dat doet NS natuurlijk niet. 

Het is vaak het verstandigste het kaartje op die dag toch te gebruiken.

Alleen in het onwaarschijnlijke geval dat  het nog niet is gedownload, neem dan contact met Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo ik heb een kaartje gekocht omdat ik dacht dat ik de goeie datum had aan getikt maar heb perongeluk de verkeerde datum gedaan.

Hoezo per ongeluk verkeerde datum? Krijg je geen datum meer te zien voor betaling? Voor je betaalt, kun je de datum nog wijzigen, maar na betaling kun je niets meer wijzigen of geld terug krijgen. Mocht je het kaartje niet in de app hebben gezet of gedownload dan kun je nog een poging wagen bij de klantenservice en hopen op coulance.

Reageer