beantwoord

jongerendagkaart geld terug vragen

• 16 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 282 Bekeken

Beste NS,

Ik heb 12 oktober een jongerendagkaart besteld voor 14 oktober alleen door een misverstand was het niet bedoeld voor die dag maar voor 15 oktober, dus ik heb de jongerendagkaart voor 14 oktober niet gebruikt enzo mijn geld verspild. Is het mogelijk om geld terug te vragen? Ik heb wel alles al besteld en als pdf gedownload maar niet gebruikt. 

Ik hoop dat het mogelijk is.

Mvg,

Mariam Ktllama 

icon

Beste antwoord door loklok8 16 oktober 2020, 23:46

Als het ticket al gedownload is, is het niet meer na te gaan of het ticket wel of niet gebruikt is. Met een E-ticket kan je namelijk niet inchecken. Helaas is restitutie dus niet mogelijk.

Het is ook niet zo handig om je persoonlijke e-mail als gebruikersnaam te gebruiken, omdat dit een openbaar forum is en iedereen dit mee kan lezen. Een moderator gaat je waarschijnlijk morgen vragen om een alternatieve naam.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als het ticket al gedownload is, is het niet meer na te gaan of het ticket wel of niet gebruikt is. Met een E-ticket kan je namelijk niet inchecken. Helaas is restitutie dus niet mogelijk.

Het is ook niet zo handig om je persoonlijke e-mail als gebruikersnaam te gebruiken, omdat dit een openbaar forum is en iedereen dit mee kan lezen. Een moderator gaat je waarschijnlijk morgen vragen om een alternatieve naam.

Reputatie 6

Helaas, reeds gedownload kan er in principe niks meer terug betaald worden.

Reputatie 7
Badge +3

Je vraagt als de datum op het kaartje voorbij is geld terug voor een gedownload kaartje. Bespaar je de moeite om contact op te nemen met de klantenservice. Er valt niet te controleren of je het kaartje gebruikt hebt.

Voor de volgende keer: download het kaartje pas als je hem gaat gebruiken. Kaartje met verkeerde datum gekocht? Neem gelijk contact op de klantenservice.

Weer een prachtig voorbeeld van de prehistorische software van de NS. Een pdf en printen… mijn dochter koopt een kaartje na 1600 u. Krijgt dan uiteraard geen waarschuwing dat ze nu niet met die kaart mag rijden. Waarom zou je tips geven waar de reiziger wat aan heeft. Dus koopt een kaartje van € 7,50, komt tot ontdekking dat ze daar niets aan heeft en mag dan voor € 12,50 gaan reizen. Kortom € 20,00 kwijt voor een reis van € 12,50. En dan zo'n antwoord in 2020. Voor een tiener is € 7,50 een hoop geld, maar dat zal NS een zorg zijn.

Reputatie 6

Je kan toch van te voren controleren of je ermee in de spitsuren mag reizen?

Reputatie 7
Badge +1

Er staat toch echt duidelijk aangegeven op de website dat de Jongeren Dagkaart alleen geldig is in de daluren:

• Je mag met de Jongeren Dagkaart alléén in de daluren reizen. De daluren zijn van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur en ná 18.30 uur. Tijdens het weekend en feestdagen (m.u.v. Koningsdag) de hele dag.

En ook in de app staat het duidelijk aangegeven:

Als je op lees meer drukt krijg je zelfs nog te zien wanneer de daluren zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Weer een prachtig voorbeeld van de prehistorische software van de NS. Een pdf en printen… mijn dochter koopt een kaartje na 1600 u. Krijgt dan uiteraard geen waarschuwing dat ze nu niet met die kaart mag rijden. Waarom zou je tips geven waar de reiziger wat aan heeft. Dus koopt een kaartje van € 7,50, komt tot ontdekking dat ze daar niets aan heeft en mag dan voor € 12,50 gaan reizen. Kortom € 20,00 kwijt voor een reis van € 12,50. En dan zo'n antwoord in 2020. Voor een tiener is € 7,50 een hoop geld, maar dat zal NS een zorg zijn.

Waarom zou je ook eerst de voorwaarden lezen voor je iets koopt? Het is makkelijk om de schuld te leggen bij wat u prehistorische software van NS noemt, als zelfs in iets moderns als een app de daarom staande voorwaarden niet gelezen worden. Natuurlijk kun je door schade en schande wijs worden.

Reageer