jongerendagkaart over daluren en spitsuren | NS Community
beantwoord

jongerendagkaart over daluren en spitsuren

  • 20 December 2021
  • 11 reacties
  • 7034 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de spits en daluren over de dagkaart die voor 7.50 euro te koop is in de NS app.

Zoals er bij de voorwaarden staat zijn de tijden als volgt: van 00.00 tot 6.30, van 9.00 tot 16.00 en 18.30 tot 24.00.

Mijn vraag hierop is als ik om 6.15 zou inchecken met de qr code zou ik dan de trein mogen pakken? Of word ik dan niet toe gelaten?

 

Alvast bededankt!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 20 December 2021, 17:54

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met e-tickets zoals deze mag je tijdens de spits niet in de trein zitten, tenzij er vertraging is. Je mag dus best om 6.15 gaan reizen maar daarmee kom je niet ver. Let ook op dat je alleen met NS treinen mag reizen.

Bij aanvang reis om bijv. 8.30 kan je er een e-ticket voltarief bij kopen tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt. Met e-tickets hoef je niet in- en uit te checken.

Reputatie 7
Badge +4

U wordt wel toegelaten maar moet voor 06.30 weer uit de trein zijn. U moet op het laatste station dat de trein voor half zeven bereikt dus uitstappen.

Hier geldt niet dat u als u om 06.15 instapt, dus in de daluren, u de reis in de spits mag afmaken.

 

U mag zich tijdens de spits nooit in de trein bevinden.

Reputatie 7
Badge +3

Je mag om 6.15 uur de trein nemen, maar moet er om 6.30 uur weer uit zijn.

Het jongerenkaartje is alleen geldig in de dal uren. Je mag met het kaartje niet in de spits reizen, je moet dus voor de spits uitstappen. Met het kaartje kun je niet inchecken, het tijdstip van instappen valt niet te controleren. De code is om eventuele poortjes te openen.

Heel erg bedankt allemaal! Maar het is wel mogelijk om voor 9 uur de poortjes te openen met de QR? dan kan ik namelijk op tijd zijn voor de trein die ik moet pakken om 9.01

Reputatie 7
Badge +4

Vanaf 08.55. De modale jongere redt het dan wel, ;-)

Reputatie 7
Badge +1

Vanaf 08.55. De modale jongere redt het dan wel, ;-)

Zijn die barcodes en poortjes tegenwoordig zo slim dat ze ook de tijd controleren?

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf 08.55. De modale jongere redt het dan wel, ;-)

Zijn die barcodes en poortjes tegenwoordig zo slim dat ze ook de tijd controleren?

Ja. Bij e-tickets voor dal-uren kun je niet eerder dan 5 minuten voor begin van daluur door een poortje. Dat zit in de code verwerkt.

Badge +3

Ja. Bij e-tickets voor dal-uren kun je niet eerder dan 5 minuten voor begin van daluur door een poortje. Dat zit in de code verwerkt.

Er zit nog veel meer in de code verwerkt. En om 8:55 door een poortje zal wel lukken natuurlijk!

Maar dat doet er voor jou (als reiziger) niet toe. De code op een e-ticket opent poortjes en meer niet.Totdat je controle krijgt in de trein en er in die code toch van alles staat dat moet kloppen…

Zoals je naam en de reisdatum, tijdstip van aanschaf en nog wat dingen. Dat je er niet tijdens de spits mee mag reizen staat (en die heb je geaccepteerd bij aankoop).. keihard in de voorwaarden (zelfde voor alle e-tickets met korting trouwens)!

Zie https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html 

Het is niet toegestaan om met de Jongeren Dagkaart tijdens de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen

Badge +3

Vanaf 08.55. De modale jongere redt het dan wel, ;-)

Zijn die barcodes en poortjes tegenwoordig zo slim dat ze ook de tijd controleren?

Ja. Bij e-tickets voor dal-uren kun je niet eerder dan 5 minuten voor begin van daluur door een poortje. Dat zit in de code verwerkt.

Een poortje zal een spits-incheck weigeren inderdaad (melding Niet mogelijk bij inchecken, maar hé het gaat om een e-ticket dus een poortpassage!).

Of daar een 5-minuten marge op zit (passage met een e-ticket), geen idee maar ik denk het wel, dus vanaf 8:55 lukt dat wel dus, en kan je een trein nemen na 9:00

Kom je dan contole tegen (ja maar deze trein is om 8:58 vertrokken, doordeweeks!) dan ga een goed gesprek aan met de HC. Hopelijk tref je een @Loes die zoiets allemaal helemaal prima vindt.

Nog een vraag: Als je trein om 16.00 uur aankomt, en je dus na 16.00 uur door de poortjes wil, gaan ze dan nog wel open? 

Reputatie 6
Badge +2

Het is dan nog wel mogelijk om door de poortjes het station te verlaten. Mocht het toch niet lukken, kun je altijd een medewerker vragen of kun je op de informatieknop klikken zodat de poortjes alsnog voor je geopend kunnen worden.

Reageer