jongerenkaart

  • 2 January 2022
  • 3 reacties
  • 617 Bekeken

Hallo ik heb net een kaartje gekocht zit al in de trein maar ik kan mijn kaartje niet vinden wel is het desbetreffende bedrag (7.60) wel afgeschreven kan ik alsnog mijn kaartje in de app krijgen u kunt het misschien zien via mijn rekening nummer?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kijk naar uw mail en activeer het kaartje, dan komt hij direct in de app. Hoe kunt u al in de trein zitten zonder uw kaartje? U moet op een eerste verzoek het kaartje kunnen tonen, het wordt niet voor u uitgezocht. Een conducteur is geen personeel van u. Als u het niet kunt tonen, reist u zwart en kunt u een boete van 50 euro krijgen, plus de reiskosten. U moet zich voordat u in de trein stapt zich er van vergewissen dat u een kaartje heeft. Als u al in de trein zit, heeft u dat niet gedaan. Het kaartje is in de meeste gevallen ook noodzakelijk om een poortje te openen, al zijn er kleine stations zonder poortjes. Hoe bent u binnen gekomen als er poortjes zijn?

U kunt de afschrijving zelf op de app van de bank zien als u die heeft, maar dan heeft u nog geen geldig kaartje of bewijs. U kunt ook voor een ander kaartje betaald hebben. 

Reizen kan alleen met een geldig kaartje, niet met een verhaal.

Badge +3

Veel mensen denken dat een tocket (jongeren dagkaart) automatisch in de app verschijnt.

Maar dat is niet zo, je krijgt een mail met de mogelijkheid om het in de app te importeren. Lukt dat niet, dan kan je het ticket ook downloaden (als pdf) en bij controle tonen. Uitprinten is niet nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Veel mensen denken dat een tocket (jongeren dagkaart) automatisch in de app verschijnt.

Maar dat is niet zo, je krijgt een mail met de mogelijkheid om het in de app te importeren. Lukt dat niet, dan kan je het ticket ook downloaden (als pdf) en bij controle tonen. Uitprinten is niet nodig.

Uitprinten is voor veel jongeren juist wel nodig, gezien het aantal dat klaagt dat ze hun telefoon niet in de trein kunnen opladen (en daarom met 2e klas vervoersbewijs in 1e klas gaan zitten)

Reageer