kaartje gekocht via de ns app werkt niet en geld terug krijgen niet mogelijk | NS Community

kaartje gekocht via de ns app werkt niet en geld terug krijgen niet mogelijk

  • 26 November 2021
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb een los kaartje gekocht voor mijn vriend via de ns app en deze werkt niet. Hierop is een nieuw kaartje aangeschaft bij een automaat. Vervolgen heb ik contact opgenomen met de klantenservice om het niet werkende kaartje te laten annuleren en mijn geld terug te laten storten. De dame van de klantenservice was niet in staat te begrijpen wat het probleem was. Ze kon ondanks het tot 3 keer aan toe doorgeven van het ticketnummer het kaartje niet vinden en wilde vervolgens mijn persoonlijke gegevens zoals adres, geboortedatum en mijn volledige naam. Dit alles had niets te maken met het los gekochte kaartje via de ns app dat niet werkte. Na een hoop gedoe en tot 2 keer aan toe in de wacht te zijn gezet was volgens haar de enige oplossing een coupon te krijgen voor een volgde reis. Omdat het er niet op leek dat er een andere oplossing zou komen ben ik hiermee akkoord gegaan, waarna per direct door de dame van de klantenservice het gesprek werd beëindigt. Zonder verdere informatie over de coupon of überhaupt nog een enkel ander woord van deze dame. Ik zit nog steeds met een kaartje dat het niet doet maar wel voor betaald is en geen coupon voor een volgende reis. Met andere woorden jullie klantenservice is niet behulpzaam en ronduit onbeschoft te noemen aangezien zonder enig woord of daadwerkelijke oplossing van jullie kant het gesprek wordt beëindigd 


5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ten eerste, wat bedoel je precies met ‘kaartje in de app werkt niet’?

Ten tweede, bij e-tickets is het erg lastig om geld terug te krijgen want er valt niet te controleren of het gebruikt is. Hooguit krijg je inderdaad een couponcode voor een soortgelijk ticket voor een andere datum.

Als je kunt aantonen dat je een e-ticket hebt gekocht (ordernummer) én een kaartje uit een automaat, dan heb je een kleine kans dat men het kaartje uit de automaat wil vergoeden.

Maar ja, als ik een e-ticket heb en daar (voor iemand anders) er een los kaartje uit een automaat bij koop… wie heeft er dan op gereisd? Was jij dat, was je vriend dat, of misschien wel allebei?

Lastige situatie (patstelling) want wie heeft het kaartje uit de automaat betaald? E-tickets zijn sowieso niet ideaal, en zeker niet als je die voor iemand anders bestelt en geld terug wilt omdat er iets niet klopt.

Welkom bij de NS Community, KLR.

Als je het E-ticket hebt geopend, dan is er helaas geen restitutie meer mogelijk. De reden noemt Robert B in zijn bericht. Wij kunnen niet controleren of het ticket wel/niet is gebruikt. Als het ticket nog niet geopend is, dan kan je contact opnemen met de klantenservice.

Ikzelf reis op een abonnement. Het kaartje via de ns app was voor mijn vriend, net als het kaartje uit de automaat. Ik heb voor beide kaartjes betaald en er is alleen gereisd op het kaartje uit de automaat omdat het kaartje dat gekocht is in de ns app niet werkt

Reputatie 7
Badge +1

Ier is alleen gereisd op het kaartje uit de automaat omdat het kaartje dat gekocht is in de ns app niet werkt

Maar wat betekent "niet werkt"? Is er een foutmelding? Dan graag een screenshot. Of een screenshot van waar het misloopt.

Reputatie 7
Badge +3

Ging het poortje niet open, maar was het wel een poortje met 'scan ticket' opschrift? Of lukte het inchecken bij een paaltje niet? Met een e-ticket kun je niet inchecken, dus het klopt dat het niet werkt bij een paaltje. Of laadde het kaartje niet in de app. Of was de telefoon leeg…

Kortom wat was de reden dat het niet werkte.

Reageer