beantwoord

Kaartje niet gebruikt/ verkeerd gekocht

• 8 juli 2019
  • 1 reactie
  • 384 Bekeken

Gister had ik online een treinkaartje met samenreiskorting gekocht. Dit ticket was voor mijn vriend waarmee ik samen reisde. (Ik heb een studenten ov, daarom kochten wij een ticket met samenreiskorting). Het ticket was voor de trein van Breda naar Den Haag Centraal. Deze trein hebben wij gemist. Hierdoor heb ik een nieuw kaartje online voor hem gekocht omdat wij via een andere route moesten reizen.
Maar het ticket van Breda naar Den Haag hebben wij dus niet gebruikt. Hierdoor ben ik nu €8,40 kwijt. Ik hoop dat ik dit geld terug zou kunnen krijgen.
(De trein hadden wij net aan niet gered omdat de barcode van het ticket het niet goed deed, waardoor het lang duurde voordat mijn vriend door de poortjes heen kon).
icon

Beste antwoord door MoDe 8 juli 2019, 00:54

Voor online gekochte e-tickets is geen restitutie mogelijk. Dit had je kunnen weten als je tijdens het bestellen op de link 'voorwaarden e-tickets' had geklikt.

Wanneer je gisteren contact had opgenomen met de NS klantenservice had je mogelijk jouw geld terug kunnen krijgen als je het ticket nog niet had geopend/gedownload/geprint/indeappgezet.

Na de reisdatum zal men zeker geen geld meer teruggeven, omdat men niet kan controleren of er toch meegereisd is.

Als beide kaartjes vanaf hetzelfde vertrekstation en/of naar hetzelfde eindstation waren en 1 van de kaartjes overeenkomt met jouw reisgegevens zou je via twitter of facebook contact kunnen opnemen om te kijken of ze jullie toch tegemoet kunnen komen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Voor online gekochte e-tickets is geen restitutie mogelijk. Dit had je kunnen weten als je tijdens het bestellen op de link 'voorwaarden e-tickets' had geklikt.
Wanneer je gisteren contact had opgenomen met de NS klantenservice had je mogelijk jouw geld terug kunnen krijgen als je het ticket nog niet had geopend/gedownload/geprint/indeappgezet.
Na de reisdatum zal men zeker geen geld meer teruggeven, omdat men niet kan controleren of er toch meegereisd is.
Als beide kaartjes vanaf hetzelfde vertrekstation en/of naar hetzelfde eindstation waren en 1 van de kaartjes overeenkomt met jouw reisgegevens zou je via twitter of facebook contact kunnen opnemen om te kijken of ze jullie toch tegemoet kunnen komen.

Reageer